|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 8UVTV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
8UVTV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do studia tělesné výchovy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
57 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět seznamuje studenta se základní oborovou terminologií v oblasti tělesné výchovy. Po absolvování předmětu student umí charakterizovat vztah mezi lidským pohybem a zdravím. Dovede vysvětlit koncept zdravotně a výkonově orientované zdatnosti. Umí definovat základní pohybové schopnosti, charakterizovat jejich strukturu, biologický základ a dokáže vysvětlit metody jejich rozvoje u dětí mladšího školního věku. Bude znát zákonitosti motorického vývoje člověka ve vztahu k rozvoji pohybových schopností a osvojování si pohybových dovedností, zejména ve věkovém období 6 až 10 let.
|
Požadavky na studenta
|
Celkové hodnocení vychází ze studijního a zkušebního řádu Ostravské univerzity a je tvořeno počtem bodů získaných z písemné zkoušky.
100-91 bodů (A) "výborně";
90-81 bodů (B) "velmi dobře plus";
80-71 bodů (C) "velmi dobře";
70-61 bodů (D) "dobře plus";
60-51 bodů (E) "dobře";
50-0 bodů (F) "nevyhověl".
Písemná zkouška obsahuje 20 otevřených otázek. Každá otázka je hodnocena 0, 2 nebo 5 body. Za správnou odpověď získává student 5 bodů, za neúplnou odpověď 2 body a za chybnou nebo chybějící odpověď 0 bodů. Na základě součtu získaných bodů student obdrží výsledné hodnocení.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy kinantropologie 2. Lidský pohyb - motorika člověka. 3. Motorické schopnost. 4. Kondiční schopnosti. 5. Koordinační schopnosti. 6. Rychlostní schopnosti. 7. Motorické dovednosti. 8. Pohybová aktivita. 9. Tělesná cvičení. 10. Tělesné zatížení. 11. Sportovní výkon, výkonnost. 12. Tělesná zdatnost. 13. Tělesná zdatnost diagnostika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Kurz vMoodlu s názvem Úvod do Tělesné výchovy KTV/8UVTV,
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Galloway, J. Děti v kondici. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2134-7.
-
Základní:
Klimtová H. Didaktika tělesné výchovy pro učitele primárního vzdělávání. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7368-004-1.
-
Základní:
Sigmundová, D. & Sigmund, E. Trendy v pohybovém chování českých dětí a adolescentů. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015. ISBN 978-80-7368-412-9.
-
Základní:
Gajda, V., & Fojtík, I. Úvod do kinantropologie. Ostrava: Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7368-572-0.
-
Základní:
Dvořáková, H. Základní motorika.. Praha: UK PF, 2006. ISBN 80-7290-259-8.
-
Rozšiřující:
Vyskotová, J., & Macháčková, K. Jemná motorika: Vývoj, motorická kontrola, hodnocení a testování. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4698-2.
-
Rozšiřující:
Dvořáková, H. Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-819-7.
-
Rozšiřující:
Dvořáková, H., Kukačková, M., & Lietavcová, M. Rozvíjíme tělesnou zdatnost dětí. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7496-162-5.
-
Rozšiřující:
Perič, T. Sportovní příprava dětí. Praha: Grada Publishing a.s., 2012. ISBN 978-80-2477-142-7.
-
Rozšiřující:
Mužík, V, & Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex, 1997. ISBN 80-85783-17-7.
-
Doporučená:
Sigmund, E., Sigmundová D., & Haskell, W. Pohybová aktivita pro podporu zdraví dětí a mládeže. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2811-6.
-
Doporučená:
Vašíčková, J. Pohybová gramotnost v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2016. ISBN 80-7042-546-6.
-
Doporučená:
Dvořáková, H. Školáci v pohybu. Tělesná výchova v praxi. Praha: Grada Publishing a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3733-1.
-
Doporučená:
Dvořáková, H. Tělesná výchova na 1. stupni základní školy.. Hradec Králové: Kosmas s. r. o., 2017. ISBN 978-80-246-3308-4.
-
Doporučená:
Nováček, V., Mužík, L., & Kopřivová, J. Vybrané kapitoly z didaktiky tělesné výchovy. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická falukta, 1997. ISBN 978-80-210-2642-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Samostudium
|
7
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
pracovat s odborným textem.
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
o vztahu mezi lidským pohybem a zdravím, o konceptu zdravotně a výkonově orientované zdatnosti, o základních motorických schopnostech, jejich struktuře, biologickém základu a metodách jejich rozvoje u dětí mladšího školního věku, o zákonitostech motorického vývoje člověka ve vztahu k rozvoji pohybových schopností a osvojování si pohybových dovedností, zejména ve věkovém období 6 až 10 let. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
popsat příklady cvičení vhodných pro rozvoj jednotlivých motorických schopností. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC7 - Písemná zkouška |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
Prezentace (statická projekce) |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|