|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 6TZTR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
6TZTR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy sportovního tréninku
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
84 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenta se základními tématy v oblasti sportovního tréninku.
|
Požadavky na studenta
|
Celkové hodnocení vychází ze studijního a zkušebního řádu Ostravské univerzity a je tvořeno součtem bodů získaných v průběhu semestru a bodů získaných z písemné zkoušky (100-91 bodů (A) "výborně"; 90-81 bodů (B) "velmi dobře plus"; 80-71 bodů (C) "velmi dobře"; 70-61 bodů (D) "dobře plus"; 60-51 bodů (E) "dobře"; 50-0 bodů (F) "nevyhověl"). Student může získat v průběhu semestru 50 bodů v rámci tří průběžných testů (3 x 10 bodů), 20 bodů za vypracování 10 seminárních úkolů v průběhu semestru.
Hodnocení v průběhu semestru v rámci seminářů:
Každý ze tří průběžných testů obsahuje 20 otázek, kde každá správná odpověď je hodnocena 0,5 bodu. Test je v prostředí Moodle s časovou dotací 30s na každou otázku. Student vybírá z nabídky možností odpovědí u každé otázky pouze správná tvrzení.
Student může získat až 20 bodů za vypracování 10 seminárních úkolů (správně vypracovaný seminární úkol je hodnocen 2 body).
Písemná zkouška je ve formě on-line testu v prostředí Moodle obsahující uzavřené otázky. Student vybírá ze tří variant odpovědí, kdy pouze jedna je správná. Maximální počet bodů získaných z písemné zkoušky je 50 bodů (25 otázek, správná odpověď je hodnocena dvěma 2 body). Otázky zkouškového testu v Moodle korespondují s rozsahem základní literatury.
|
Obsah
|
Obsah přednášek:
1. Východiska sportovního tréninku;
2. Zatížení, zatěžování. Ukazatelé zatížení;
3. Energetické zabezpečení sportovního výkonu;
4. Kondiční příprava (rozvoj silových schopností I.);
5. Kondiční příprava (rozvoj silových schopností II.);
6. Kondiční příprava (rozvoj rychlostních schopností);
7. Kondiční příprava (rozvoj vytrvalostních schopností);
8. Kondiční příprava (rozvoj koordinačních schopností, pohyblivost);
9. Technická, taktická, psychologická příprava;
10. Specifika sportovního tréninku dětí;
11. Periodizace sportovní tréninku;
12. Řízení sportovního tréninku (evidence tréninku, hodnocení efektů tréninku).
Obsah seminářů:
1. Seminární úkol 1
2. Seminární úkol 2
3. Seminární úkol 3
4. Seminární úkol 4
5. Průběžný test 1
6. Seminární úkol 5
7. Seminární úkol 6
8. Seminární úkol 7
9. Průběžný test 2
10. Seminární úkol 8
11. Seminární úkol 9
12. Seminární úkol 10
13. Průběžný test 3
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Beachle T. R., & Earle R. W. Essentials of strength training & conditioning. Champaign, IL: Human Kinetics, 2008. ISBN 149250162X.
-
Základní:
Wilmore, J.H., Costill, D. L., & Kenney, W. L. Physiology of sport and exercise. Champaign, IL: Human Kinetics, 2015. ISBN 9781450477673.
-
Základní:
Základy sportovního tréninku
(Zahradník, D., & Korvas, P.)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
16
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
45
|
Příprava na test
|
9
|
Celkem
|
70
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
19
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
1
|
Celkem
|
20
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student dovede pracovat s odborným textem. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Absolvent předmětu umí definovat tělesné zatížení a zatěžování, umí charakterizovat základní metody rozvoje pohybových schopností a dovedností, umí charakterizovat základní koncepce sportovní přípravy, složky sportovního tréninku a umí definovat základní logické celky v rámci periodizace sportovní přípravy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Umí plánovat a organizovat proces rozvoje pohybových schopností a proces osvojování si pohybových dovedností, vzhledem k individuálním potřebám dětí a mládeže. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IC7 - Písemná zkouška |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
|
|
|
|