|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 6RTPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
6RTPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Tvorba pohybových programů s využitím IT
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Tvorba pohybových programů s využitím informačních technologií
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenta s tématy týkající se tvorby pohybových programů v rámci zdravotně orientované zdatnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Celkové hodnocení vychází ze studijního a zkušebního řádu Ostravské univerzity a je tvořeno součtem bodů získaných v průběhu semestru a bodů získaných z písemné zkoušky (100-91 bodů (A) "výborně"; 90-81 bodů (B) "velmi dobře plus"; 80-71 bodů (C) "velmi dobře"; 70-61 bodů (D) "dobře plus"; 60-51 bodů (E) "dobře"; 50-0 bodů (F) "nevyhověl"). Student může získat v průběhu semestru 50 bodů v rámci dvou průběžných testů (2 x 10 bodů) a 30 bodů za přípravu a prezentaci seminárního úkolu.
Hodnocení v průběhu semestru v rámci seminářů:
Každý ze dvou průběžných testů obsahuje 20 otázek, kde každá správná odpověď je hodnocena 0,5 bodem. Test je ve formě PPT prezentace s časovou dotací 30s na každou otázku bez možnosti návratu k zadání předchozí otázky. Student vybírá z nabídky možností odpovědí u každé otázky pouze správná tvrzení. Kódy odpovědí student zaznamenává do předem připraveného formuláře.
Seminární úkol představuje přípravu a prezentaci pohybového programu zaměřeného na zvolenou cílovou skupinu. Doporučená osnova prezentace: zdůvodnění cíle pohybového programu, vymezení cílové skupiny, návrh diagnostických metod, forem, prostředků a časového harmonogramu. Doporučená forma: PPT prezentace.
Písemná zkouška je ve formě písemného testu obsahující otevřené otázky. Maximální počet bodů získaných z písemné zkoušky je 50.
|
Obsah
|
Obsah přednášek:
1. Pohybová aktivita, zdraví a zdatnost;
2. Kardiorespirační zdatnost;
3. Svalová zdatnost;
4. Obezita;
5. Výživa v programech pohybové aktivity;
6. Kontrola tělesné hmotnosti;
7. Pohybová aktivita a zdraví: Kardiovaskulární onemocnění;
8. Pohybová aktivita a zdraví: Kosterně svalová zdatnost;
9. Pohybová aktivita a zdraví: Rakovina a diabetes;
10. Pohybová aktivita a zdraví: Mentální zdraví;
11. Zdravé stárnutí;
12. Preskripce pohybové aktivity.
Obsah seminářů:
1. Skladba pohybového programu
2. Prezentace seminárních úkolů
3. Prezentace seminárních úkolů
4. Prezentace seminárních úkolů
5. Prezentace seminárních úkolů
6. Průběžný test 1
7. Prezentace seminárních úkolů
8. Prezentace seminárních úkolů
9. Prezentace seminárních úkolů
10. Prezentace seminárních úkolů
11. Průběžný test 2
12. Prezentace seminárních úkolů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jackson, A., Morrow, J., Hill, D., & Dishman, R. Physical Activity for Health and Fitness. Champaign, IL: Human Kinetics, 2004. ISBN 0013-189X.
-
Základní:
KENNEY W, et al. Physiology of sport and exercise. 2012. ISBN 978-0-7360-9409-2.
-
Základní:
Wilmore, J.H., Costill, D. L., & Kenney, W. L. Physiology of sport and exercise. Champaign, IL: Human Kinetics, 2015. ISBN 9781450477673.
-
Základní:
PERIČ, T., DOVALIL, J. Sportovní trénink.. Praha, 2000. ISBN 978-80-247-2118-7.
-
Rozšiřující:
Santana JC. Functional training. 2016. ISBN 978-989-96086-3-4.
-
Rozšiřující:
BOYLE, M. Functional training for sports. Leeds: Human Kinetics Publishers, 2003. ISBN 978-07-36-04681-7.
-
Rozšiřující:
Human Kinetics. Strength training. 2017. ISBN 9783835101128.
-
Doporučená:
Human Kinetics. NCSA´s Guide to Program design. 2017. ISBN 9781492550242.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na test
|
24
|
Semestrální práce
|
37
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
3
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- Zná podstatu a zákonitosti motorického vývoje člověka, rozumí znalostem z oblasti zdravotně orientované zdatnosti, biologické a sociální determinaci a specifičnosti tělesného zatěžování dětí, mládeže a seniorů.
- Zná jak didakticky navrhnout efektivní programy v oblasti pohybové rekreace a podpory zdraví, které se mohou stát součástí zdravého životního stylu člověka. Má znalosti o procesech probíhajících ve skupině i společnosti.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- Student umí plánovat, organizovat a řídit činnosti pohybové rekreace. Obsah a rozsah tělesného zatížení umí přizpůsobit úrovni tělesného a motorického vývoje jedince. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC7 - Písemná zkouška |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
|
|
|
|