|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 6RDP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
6RDP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Diagnostika v pohybové aktivitě 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
11 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi diagnostiky pohybové aktivity v rámci běžných denních činností i cíleného kondičního tréninku.
|
Požadavky na studenta
|
Pro absolvování předmětu je nutné splnit následující:
a) 80% účast v seminářích (50b),
b) splnění seminárního úkolu dle zadaných kritérií (bude upřesněno v první vyučované hodině) (50b).
Celkový počet bodů, kterého může student v rámci předmětu dosáhnout je 100 bodů.
Zápočet je udělen při zisku minimálně 51 bodů.
|
Obsah
|
Program seminářů: 1-6. Praktická ukázka využití krokoměrů, aktigrafů a dotazníků pro diagnostiku pohybové aktivity. 7-13. Praktická ukázka využití měřičů srdeční frekvence, laktátoměrů, mobilních aplikací, apod. pro diagnostiku pohybové aktivity.
Ke každému z témat je v systému MOODLE připravena studijní opora ve formě transkriptu přednášek a interaktivních prvků.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Human Kinetics. NCSA´s Guide to Program design. 2017. ISBN 9781492552512.
-
Základní:
PERIČ, T., DOVALIL, J. Sportovní trénink.. Praha, 2000. ISBN 978-80-247-2118-7.
-
Rozšiřující:
Human Kinetics. Monitoring training and performance in athletes. 2017. ISBN 9781492550242.
-
Doporučená:
MONTOYE, H.J., KEMPER, H.C.G., SARIS,W.H.M., WASHBURN, R.A. Measuring Physical Activity and Energy Expenditure. Champaign,IL, Human Kinetics, 1996. ISBN 0-87322-500-7.
-
Doporučená:
WELK, G. J. Physical activity assessments for Health-Related Research. IL: Human Kinetics, 2002. ISBN 0-7360-3748-9.
-
Doporučená:
KENNEY W, et al. Physiology of sport and exercise. 2012. ISBN 978-0-7360-9409-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
47
|
Účast na výuce
|
13
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Absolvování předmětu fyziologie a fyziologie zátěže. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student rozumí problematice diagnostiky pohybové aktivity. Zná význam diagnostiky pro další aplikaci získaných dat v tvorbě doporučení pohybového režimu člověka. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student umí diagnostikovat pohybovou aktivitu člověka prostřednictvím konkrétních nástrojů a metod testování. Student umí aplikovat základní diagnostické techniky pohybové aktivity, je schopen průběžně hodnotit výkonnost svěřených subjektů v pohybových činnostech a racionálně plánovat pohybovou aktivitu na základě znalosti jejího stavu u konkrétních jedinců nebo skupin. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|