|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 3HRY2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
3HRY2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sportovní hry 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KTV/3HRY1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KTV/3PEH2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřen na zvládnutí nutného základu sportovních her: basketbalu a házené danými osnovami základní školy. Předmět vychází z integrovaného přístupu k vyučování sportovních her, který je založen na rychlejším rozvinutí herních činností jednotlivce a herních situací, na postupném přechodu od přednostního učení herních dovedností v méně proměnlivých podmínkách k praxi s variabilnějšími podmínkami, která zahrnuje také osvojování taktické stránky individuálních činností při řešení herních úkolů, obsažených v herních situacích. Předmět poskytuje základní vhled do problematiky přístupů výuky sportovních her v podmínkách školní praxe a předpokládá osvojení základních didaktických dovedností využitelných při výuce sportovních her.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na cvičeních (minimálně 80%). 2. Praktické výstupy posluchačů (organizace a vedení určené části VJ nebo turnaje). 3. Splnění praktických zápočtových požadavků: A: úspěšně zakončené 4 dvojtakty (střídavě Levý a Pravý, muži 24 s. ženy 30 s.) B: driblink kolem překážek na čas (muži 23 s. ženy 25 s) C: ukázka zakončení střelby v házené "trojtaktu" 4. Písemný test ze základních pravidel sport.her (úspěšnost splnění minimálně 70%; www.cbf.cz) 5."Neúčast na praktickém výstupu, neodevzdání seminární práce (přípravy na část VJ) splňující hlavní kritéria před praktickým výstupem a nezvládnutí kontrolních cvičení do konce zápočtového týdnu - znamená neudělení zápočtu. Předmět není možné absolvovat i v semestru, kdy student vycestuje v rámci studentské mobility organizované OU (Erasmus).
|
Obsah
|
Přehled látky- cvičení: Basketbal 1. Diagnostika počáteční výkonnostní úrovně (basketbal), úvod do předmětu, zápočtové požadavky, literatura. 2. Manipulační cvičení zaměřená na kutálení, držení míče, nadhazování a chytání míče. 3. Herní činnosti jednotlivce- přihrávky, vedení míče driblingem i se změnou směru, uvolňování bez míče a s míčem. Přihrávání a chytání míče na místě a v pohybu. 4. Herní činnosti jednotlivce-střelba (zastavení krokem, skokem), dvojtakt, průpravné hry (míč uprostřed kruhu). 5. Herní kombinace-obranné a útočné, řízená hra. 6. Herní kombinace-řízená hra na jeden koš, pravidla basketbalu a streetbalu. 7. Hra pětic, řízení hry. 8. Praktická kontrola zápočtových požadavků.Herní činnosti jednotlivce-uvolňování bez míče, s míčem, přihrávka vrchní jednoruč (z místa, za pohybu, ve výskoku, po uvolnění) 9. Organizace a vedení zápočtového turnaje v basketbalu. Házená 10. Herní činnosti jednotlivce-střelba vrchní jednoruč z náskoku, po uvolnění, postoj brankáře, vyrážení a chytání střel z různých prostorů. Herní kombinace-útočné a obranné, principy hry 11. Herní systémy- postupný útok proti osobní obraně, obranný 0-6, řízená hra 12. Zápočtový turnaj házená 13. Kontrola a plnění zápočtových požadavků (test)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VELENSKÝ,M. Basketbal: herní trénink, kondiční trénink, technika, taktika. 1.vyd. Praha:Grada, 1999. ISBN 80-7042-062-6.
-
Základní:
KLIMTOVÁ, M. KLIMT, V. TRTÍK, R. Didaktika sportovních her na 2. stupni ZŠ. 1vyd.Ostrava:PdF OU, 1992. ISBN 80-7042-012-X.
-
Základní:
TÁBORSKÝ, F. Sportovní hry. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0875-2.
-
Základní:
KLIMTOVÁ, H. Základy sportovních her pro učitele 1. stupně ZŠ.. Ostrava, PDF OU, 2007.
-
Doporučená:
www.cbf.cz.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
24
|
Příprava na zápočet
|
26
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Slovní hodnocení |
Systematické pozorování studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Metody dovednostně-praktické |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|