|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KTV / 2PRX5
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KTV
/
2PRX5
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Průběžná profesní praxe 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je uvést studenta do komplexu pedagogických (projektivních, realizačních, diagnostických a organizačních) činností učitele tělesné výchovy, vyplývajících z tělovýchovného procesu v podmínkách školní praxe. Posluchač získává způsobilost sběru údajů o pedagogické realitě pozorováním včetně získávání praktických zkušeností z vedení vyučovacích jednotek TV (mikrovyučování, modelové vyučování apod.). Rozumí přístupům a kritériím ve výběru adekvátních forem, metod, postupů řídícího stylu při přípravě vyučovací jednotky tělesné výchovy. Umí plánovat, organizovat a tvůrčím způsobem vést vyučovací jednotku tělesné výchovy a hodnotit dosažené výsledky dle zadání a stanovených priorit; umí stanovit relevantní frekvenci, intenzitu, rozsah a obsah tělesného zatížení ve vyučovací jednotce tělesné výchovy. Monitoruje a analyzuje činnost učitele a praktikanta v učebním procesu. Umí demonstrovat dovednosti v jednotlivých sportech a ve své specializaci ve školních podmínkách.
|
Požadavky na studenta
|
Hodnocení předmětu: Celkový počet bodů je 100. Zápočet bude udělen při zisku minimálně 51 bodů. docházka minimální 80 % účast (z realizované výuky) 40 bodů. Praktické vedení části hodiny tělesné výchovy dle zadání 10 bodů. Písemná příprava na vyučovací jednotku 10 bodů Včasné odevzdání záznamů z hospitací 40 bodů. Předmět je možné absolvovat v semestru, kdy student vycestuje v rámci studentské mobility organizované OU (Erasmus).
|
Obsah
|
Semináře Rozbor učiva osnov - souhrnné opakování s didaktickými aspekty. Náslech v hodině tělesné výchovy, zápis hospitačního záznamu. Didaktický rozbor druhů hodin a praktické ukázky. Praktické výstupy posluchačů - vedení hodiny dle zadání, hospitační činnost. Rozbor výstupů a diskuse.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
FIALOVÁ, L. Aktuální témata Didaktiky- školní tělesná výchova. Praha Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1854-8.
-
Základní:
RYCHTECKÝ,A.,FIALOVÁ,L. Didaktika školní tělesné výchovy. 2.vyd.. Praha:Karolinum.s.171, 1998. ISBN cnb000422158.
-
Rozšiřující:
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
-
Rozšiřující:
NÁDVORNÍK, Z. a kol. Tělesná výchova pro 1., 2., 3., 4. ročník středních škol. Praha: SPN, 1986. ISBN 14-265-86.
-
Rozšiřující:
LOCHMANOVÁ,L., MAZAL, F. Učitel mezi paragrafy. Olomouc: Hanex, 1999. ISBN 80-85783-21-5.
-
Doporučená:
KLIMTOVÁ, H. Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele.. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-433-4.
-
Doporučená:
TILLINGER, P. ŠTILEC, M. FIALOVÁ, L. PLÍVA, M. Odborné praxe v tělesné výchově a sportu. Praha: Karolinum, 1994. ISBN 9788024617077.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Získává kompetence sociálně vztahové (interaktivní, komunikativní, kooperativní) Rozvíjí kompetence decizní a pedagogicko-organizační. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Forma kontroly absolvování předmětu je zápočet. Výsledek zápočtu je buď a)"započteno", nebo "nezapočteno". |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Metody dovednostně-praktické |
|
|
|
|