|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / SCLIN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
SCLIN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociolingvistika-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Sociolingvistika
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/SCLIN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět si klade za cíl seznámit studenty se vznikem této pomezní disciplíny a s jejími základními metodami. Po absolvování předmětu se student/ka orientuje v chronologii vývoje oboru od 50. let 20. století po současnost. Má přehled o některých zásadních pracích a poznatcích ze sociolingvistiky španělštiny.
|
Požadavky na studenta
|
Předpokladem pro splnění zápočtu je zpracovávání průběžných úkolů, 80% aktivní účast na cvičeních a vypracování seminární prace v rozsahu 5-7 stran, kterou student/ka následně přednese v hodině. U ústního pohovoru pak student/ka prokazuje znalosti probrané látky.
Požadavky pro studenty a studentky na Erasmu: Student/ka po návratu ze svého studijního pobytu odevzdá seminární práci. Po schválení práce vyučující student/ka přistupuje k pohovoru dle obecných požadavků v sylabu.
|
Obsah
|
1. El concepto de la sociolingüística. Sociolingüística aplicada. 2. La variación lingüística. 3. La variación sociolingüística. 4. La conciencia sociolingüística. 5. El cambio lingüístico. 6. La competencia sociolingüística. 7. Bilingüismo - diglosia. 8. Otros aspectos del bilingüismo. 9. Lenguas en contacto. 10. Lenguas pidgin, lenguas criollas y mezcla de lenguas. 11. Lenguas en contacto en Espaňa. 12. Planificación lingüística. 13. Presentación de los trabajos.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MORENO FERNÁNDEZ, F. Principios de sociolingüística y sociología del lenguaje. Barcelona: Ariel, 2005.
-
Základní:
LÓPEZ MORALES, H. Sociolingüística. Madrid: Gredos, 2004.
-
Rozšiřující:
APPEL, R., MUYSKEN, P. Bilingüismo y contacto de lenguas. Barcelona: Ariel, 1996.
-
Rozšiřující:
ETXEBARRIA AROSTEGUI, M. La diversidad de lenguas en Espaňa. Madrid Espasa-Calpe, 2002. ISBN 84-670-0313-8.
-
Rozšiřující:
MEDINA LÓPEZ, J. Lenguas en contacto. Madrid: Arco Libros, 1997. ISBN 9788476352779.
-
Rozšiřující:
SALA, M. Lenguas en contacto. Madrid: Gredos, 1998.
-
Rozšiřující:
GARCÍA MOUTON, P. Lenguas y dialectos de Espaňa. Madrid: Arco/Libros, 2002. ISBN 84-7635-164-X.
-
Rozšiřující:
MOLLÁ, T. Manual de sociolingüística. Alzira: Bromera, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
25
|
Semestrální práce
|
20
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Účast na výuce
|
26
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování předmětu je student informován o vzniku této disciplíny, má základní znalosti o sociolingvistických metodách, orientuje se v chronologii vývoje oboru od 50. let 20. století po současnost a získal přehled o některých zásadních pracích a poznatcích ze sociolingvistiky španělštiny. Je schopen vyjadřovat se k dané problematice souvisle a s použitím adekvátní odborné terminologie písemnou formou. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|