|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / DISP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
DISP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika španělštiny 1-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Didaktika španělštiny 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/DISP1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen studentům, kteří již za sebou mají základy obecné didaktiky a pedagogiky. Má za cíl seznámit studenta se základy didaktiky španělštiny jako cizího jazyka. Důraz je kladen vedle nezbytné teoretické přípravy na nácvik samostatných pedagogických výstupů. Velká pozornost je také věnována práci ve škole a metodologickým přístupům. Studenti budou seznámeni s různými způsoby výuky na střední škole. Kurz nabízí praktické ukázky ze školské praxe a slouží vedle dalších předmětů zároveň jako rámec reflexí pedagogických praxí na středních školách.
|
Požadavky na studenta
|
Výuka předmětu je zakončena zápočtem, který je studentovi udělen za splnění povinnosti 80% účasti na cvičeních, na kterých aktivně participuje jednak přípravou praktického výstupu, jednak hodnocením a reflexí výstupu svého a svých spolužáků. V rámci tohoto předmětu dochází také k reflexi absolvovaných pedagogických praxí.
Podmínky pro absolvování předmětu v rámci programu Erasmus: pedagogický výstup a ústní zápočet, který zahrnuje sebereflexi provedeného výkonu.
|
Obsah
|
1. Úvod do studia: lingvodidaktická terminologie. 2. Diachronní přehled výukových metod a přístupů k cizím jazykům. Moderní výukové metody v konfrontaci se staršími přístupy. 3. Motivace ve výuce jazyka. 4. Materiální didaktické prostředky a jazykové učebnice. 5. Školská legislativa a Rámcový vzdělávací program a jeho adaptace na školské prostředí: konfrontace přístupů. 6. Ústní projev v hodinách španělštiny: teoretická průprava. 7. - 8. Ústní projev v hodinách španělštiny: praktický nácvik dovedností. 8. Poslech s porozuměním: teoretická průprava. 9. - 10. Poslech s porozuměním: praktický nácvik dovedností. 11. Písemný projev: teoretická průprava. 12. - 13. Písemný projev: praktický nácvik dovedností.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Didaktika španělštiny I.
(FIALOVÁ, I., SLOWIK, M.)
-
Základní:
Consejo de Europa. Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, ensenanza, evaluación. Instituto Cervantes y Anaya.. ISBN 9788466716185.
-
Doporučená:
Brožová, K. - Ferrer Peňaranda, C. Aventura 1.
-
Doporučená:
García Santa-Cecilia, A. Cómo se disena un curso de lengua extranjera. Cuadernos de didáctica del espanol/LE.. ISBN 84-7635-430-4.
-
Doporučená:
Encina, Alonso. Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo. ISBN 84-7711-071-9.
-
Doporučená:
KRÁLOVÁ, J. Fiesta 1. Plzeň, 2002.
-
Doporučená:
Choděra, R. Moderní výuka cizích jazyků: didaktika cizích jazyků jako vědní obor.. ISBN 0-521-85819-4.
-
Doporučená:
CASTRO, F. Nuevo Ven 1. Libro de alumno. Madrid: Edelsa, 2004. ISBN 978-84-7711-831-2.
-
Doporučená:
STUCHLÍKOVÁ, J. - JANÍK, T. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy..
-
Doporučená:
MOJŽÍŠ, L. Vyučovací metody. Praha, 1988.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Účast na výuce
|
26
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
10
|
Příprava na odbornou praxi
|
10
|
Zpracování podkladů na výuku
|
15
|
Celkem
|
71
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Absolvováním předmětu student získá základy didaktiky španělštiny jako cizího jazyka. Ovládá metodiku nácviku vybraných dovedností. Je informován o školské praxi a obecně o metodologických přístupech uplatňovaných ve výuce na středních školách. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální výuka |
Instruktáž |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Pozorování |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|