|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 9CJS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
9CJS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Cizí jazyk - španělština-S
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Cizí jazyk - španělština
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/9CJS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozvinout znalost španělského jazyka studentů doktorského studia. Student je schopen porozumět odbornému textu z oblasti, která je předmětem jeho studia. Umí shrnout obsah delšího odborného textu a přeložit jej do češtiny s pomocí běžných nástrojů překladatele. Je schopen domluvit se v běžných konverzačních situacích. Je schopen představit vlastní výzkum a vést diskusi na odborné téma.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka u zkoušky v rozhovoru nad tématem disertační práce prokáže vysokou komunikativní znalost jazyka. V případě doložení certifikátu potvrzujícího úroveň znalosti jazyka alespoň B2 podle SERR je možno zkoušku uznat.
|
Obsah
|
Výuka probíhá formou individuálních konzultací, při nichž studenti řeší problémy s důrazem na porozumění odbornému textu. Student se řídí svým individuálním studijním plánem. Student kontaktuje svého školitele, s nímž dohodne výběr textu, a garanta předmětu, s nímž se domluví na organizaci konzultací.
Student si v rámci domácí přípravy připraví vybraný text nebo soubor textů odborného zaměření (text nesmí existovat v českém překladu) dle volby disertační práce v min. rozsahu 50 stran běžného formátu, z něhož zkoušející vybere pasáž, kterou student v rámci zkoušky přeloží.
Konverzační témata:
Životopis, profesní kariéra
Region, kde žiji; rodné město
Školský systém u nás a ve Španělsku
Evropská unie (možnosti studia, práce)
Projekty, výzkumná činnost, přednášky na zahraničních univerzitách
Studium jazyků v podmínkách sjednocené Evropy
Postavení španělštiny ve světě
Španělsko/španělsky mluvící země - geografie, správní uspořádání, politický systém, kultura a
literatura.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VINTROVÁ, A. Conversación espanola. Brno: Státní jazyková škola, 1999. ISBN cnb003117820.
-
Doporučená:
GARCÍA, T., MONTANER, P., PRYMAK, S., SÁNCHEZ, N. El cronómetro. Nivel Intermedio. Madrid: Edinumen, 2008. ISBN 978-84-95986-67-2.
-
Doporučená:
VV.AA. Guía de lo Mejor en Espaňa. Madrid: Turespaňa, 1998.
-
Doporučená:
CHALUPA, J. Historia y geografía de América Latina. Olomouc: UP, 1997.
-
Doporučená:
MACHOVÁ, K. Introducción a la cultura y civilización de Espaňa. Ostrava: OU, 2007. ISBN 9788073683825.
-
Doporučená:
RAE - Asociación de Academias de la Lengua Espaňola. Nueva gramática de la lengua espaňola. Manual. Madrid: Espasa Libros, 2010. ISBN 978-84-670-3281-9.
-
Doporučená:
ARRIBAS, J., DE CASTRO, R. M.a. Preparación Diploma Básico E.L.E.. Madrid: Edelsa, 1999. ISBN 84-7711-088-3.
-
Doporučená:
CARRASCO MONTERO, J., SOLÉ BERNARDINO, L. Reálie španělsky mluvících zemí. Plzeň: Fraus, 2001. ISBN 80-85784-54-8.
-
Doporučená:
Úvod do dějin, kultury a společenského zřízení Latinské Ameriky. Text pro distanční vzdělávání
(FIALOVÁ, I.)
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
100
|
Semestrální práce
|
150
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Celkem
|
310
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po ukončení předmětu dosahuje student komunikativní úrovně ve španělském jazyce min. B2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Je schopen porozumět odbornému textu z oblasti, která je předmětem jeho studia. Umí shrnout obsah delšího odborného textu ve španělštině a přeložit jej do češtiny s pomocí běžných nástrojů překladatele. |
Student má rozšířenou slovní zásobu s důrazem na téma jeho odborného zaměření. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen diskutovat na zvolené odborné téma, dokáže v daném jazyce popsat vlastní badatelské zaměření, představit koncepci svého výzkumu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální výuka |
|
|
|
|