|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 8SHS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
8SHS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština pro hospodářskou sféru 2-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Španělština pro hospodářskou sféru 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
13
[HOD/SEM]
Seminář
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/8SHS2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KRO/2SHS1 nebo KRO/8SHS1 nebo KRS/2SHS1 nebo KRS/8SHS1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KRO/8SHS3, KRS/8SHS3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem předmětu je u studentů dále rozvíjet odborný španělský jazyk na všech úrovních (s důrazem na porozumění čtenému textu).
Kurz se soustředí především na tři tematické oblasti: podniková sféra (typy firem, organizace podniku), vztah podniku a zákazníka (s důrazem na marketing a reklamu) a politicko-obchodní vztahy Česka a hispanofonního světa (s důrazem na kulturní odlišnosti při obchodování).
Při práci s texty odborné literatury a periodik student kromě znalostí jazykových prohlubuje i své znalosti faktografické a znalosti terminologie a stylistických jevů a postupů z uvedených oblastí (zvláštní pozornost je věnována jazyku reklamy). Zvláštní důraz se klade i na vedení obchodně-podnikatelského dialogu.
|
Požadavky na studenta
|
Předpokládá se účast na seminářích (80 %), aktivita v hodině a průběžné vypracovávání zadaných úkolů (četba, poslech, shrnutí, referát atd.). Studenti dále dodají písemné shrnutí tří novinových článků a jednoho odborného článku týkajících se témat z probíraných okruhů.
Předmět je ukončen zápočtem. Zápočet je studentovi udělen za vyhovující výsledek písemného testu z okruhu probíraných témat (musí být splněn alespoň na 70 %). Dále je vyžadováno zpracování prezentace dle pokynů vyučujícího, kterou student odprezentuje v průběhu semestru. Výsledek testu má váhu 70 %, prezentace 30 %. Student musí dohromady získat minimálně 51 bodů (přepočtených).
Student na studijním pobytu po návratu vykoná zápočtový test a místo prezentace zpracuje jedno z témat formou handoutu (po domluvě s vyučujícím).
|
Obsah
|
1. Tipos de empresas. Organización general de una empresa. Secretariado.
2. Relaciones con el cliente. Atención al cliente y reclamaciones.
3.-4. Márketing y publicidad: una campaňa publicitaria. Estrategias publicitarias.
5. Los medios de comunicación y la publicidad.
6. El lenguaje de los anuncios.
7. Las relaciones políticas y comerciales entre la República Checa y el mundo hispanohablante: Espana.
8. Las relaciones políticas y comerciales entre la República Checa y el mundo hispanohablante: América Latina
9.-10. El mundo de los negocios y las diferencias culturales. La etiqueta y el protocolo.
11. Una cita de negocios y las pautas base para negociar con Espaňa.
12. América Latina y las peculiaridades de la negociación con ella.
13. Opakování, shrnutí, dotatazy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
IRIARTE, E., NUŇEZ, E. Empresa siglo XXI. Desarrollo de destrezas en el ámbito del espaňol de los negocios. B2 - C1. Libro del Alumno, libro de Claves. Madrid: Edinumen, 2008.
-
Základní:
HLAVIČKOVÁ,V.,MACÍKOVÁ,O.,MLÝNKOVÁ,L. Introducción al Espaňol de los negocios. Praha : VŠE, 2005. ISBN 9788024509303.
-
Základní:
MACHOVÁ, K. Lecturas espaňolas de turismo. Ostrava: FF OU, 2009. ISBN 9788073686758.
-
Základní:
MACHOVÁ, K. Obchodní korespondence ve španělštině. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 9788025119167.
-
Rozšiřující:
FAJARDO, M., GONZÁLEZ, S. Marca registrada (espaňol para los negocios). Madrid: Universidad de Salamanca y Santillana, 1995. ISBN 9783190040872.
-
Doporučená:
AGUIRRE, B., HERNÁNDEZ, C. El lenguaje administrativo y comercial. Madrid: SGEL, 1990. ISBN 9788471432872.
-
Doporučená:
JUAN, O., PRADA, DE M., ZARAGOZA, A. En equipo.es 2.Curso de espaňol de los negocios. Intermedio, B1 - B2, Libro del Alumno, Libro de Ejercicios + CD. Madrid: Editorial Edinumen, 2006. ISBN 9788495986689.
-
Doporučená:
Revistas: Economics, Capital, Emprendedores, Distribución y Consumo.
-
Doporučená:
AGUIRRE, B., GÓMEZ DE ENTERRÍA, J. Secretariado. Madrid: SGEL, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
39
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
30
|
Samostudium
|
30
|
Příprava na zápočet
|
16
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student je schopen se účastnit kurzu vedeném ve španělštině. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student má povědomí o tématech okruhů probraných během semestru (firemní organizace, marketing a reklama a obchod s hispanofonním světem). |
Student má představu o fungování zahraničního obchodu obecně a v hispanofonním světě. Ví, jak se vedou obchodní jednání. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student ovládá běžnou odbornou slovní zásobu z okruhu probíraných témat. |
Student je schopen porozumět odbornému textu z okruhu probíraných témat a zasadit jej do širšího kontextu. |
Student dokáže reprodukovat informace z okruhů probraných během semestru (firemní organizace, marketing a reklama a obchod s hispanofonním světem). |
Student dokáže provést základní analýzu reklamního textu. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
G3 - E-learning |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|