|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 8PPS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
8PPS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Písemný projev ve španělštině 1-S
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Písemný projev ve španělštině 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
26
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/8PPS1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět si klade za cíl představit studentům základní slohové charakteristiky psaného textu. Jedná se o procvičování základních slohových útvarů, a to jak z hlediska užívání adekvátní slovní zásoby, tak i morfologicko-syntaktických jazykových prostředků. První část kurzu je určena pro procvičování jednoduchých slohových útvarů a k upevnění znalostí španělského pravopisu. Ve druhé části studenti se studenti budou zabývat charakteristikami slohových postupů popisného, vyprávěcího a úvahového, vyzkoušejí si i postup výkladový. V této části jsou řazeny také kapitoly o textových konektorech, kterým bude věnována významná pozornost. V poslední řadě se studenti seznámí i s neformálními texty a také se stylem formální korespondence.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět je ukončen písemnou zkouškou ve španělštině. Student přistupuje ke zkoušce, pokud splnil podmínku nejméně 80% účasti na cvičeních a vypracoval písemné práce dle zadání vyučujícího.
U zkoušky hodnocené A-F vypracuje student jeden ze čtyř kompozičních útvarů, které byly procvičovány, a to v rozsahu 300-400 slov. Hodnocena je jazyková úroveň textu (gramatická správnost, lexikální a frazeologická bohatost) a schopnost studenta aplikovat ve svém písemném projevu základní slohové postupy. Trvání zkoušky je stanoveno na 90 minut. Je možné používat slovníky z katederní knihovny.
|
Obsah
|
1. Conociendo gente. Presentaciones. Saludos y despedias formales e informales.
Acentuación I.
Currículum personal.
2. El tiempo atmosférico. Expresiones de futuro morfológicas, sintácticas, lexicales.
Acentuación II.
Informe.
3. ?Cómo es? ?Cómo está? Descripciones físicas y psíquicas.
Signos de puntuación I.
4. ?Qué le pasa? Vocabulario de enfermedades y de medicina.
El estilo dialogístico.
Signos de puntuación II.
5. ?Cómo fue? Acciones pasadas. Los tiempos pasados. La concordancia de tiempos.
El cuento de hadas.
Conjunciones.
6. Tipos estilísticos y sus características.
7. El reportaje, sus características. Vocabulario deportivo. "Mi reportaje de las Olimpiadas".
Conectores I.
8. La descripción, sus características. Vocabulario del mundo animal. "Descripción enciclopédica de un animal".
Conectores II.
9. La narración, sus características. Vocabulario. "Biografía de un personaje famoso"
10. Textos informales y sus características. Lenguaje del internet y los textos electrónicos (correo, mensajes).
11. Formularios y las cartas oficiales. Sus características.
12. El ensayo, sus características. ?Por qué estudiar en la universidad?
13. Repaso.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Lillyam Rosalba Gonzalez Espinosa, Ph.D. ,
-
Cvičící:
Lic. Begoňa García Ferreira (100%),
Mgr. Lillyam Rosalba Gonzalez Espinosa, Ph.D. (100%),
dr Jan Mlčoch (20%),
Mgr. Daniela Podhajská, PhD. (100%),
Mgr. Petr Šlechta, Ph.D. (80%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ARNAL, C., RUIZ DE GARIBAY, A. Escribe en espaňol. Madrid: SGEL, 2001. ISBN 84-7143-581-0.
-
Základní:
GÓMEZ TORREGO, L. Ortografía de uso del espaňol actual. Madrid: SM, 2001. ISBN 9788434868809.
-
Rozšiřující:
ALVAR EZQUERRA, M. Manual de redacción y estilo. Madrid: ISTMO, 1999. ISBN 9788470903380.
-
Doporučená:
CERVERA RODRÍGUEZ, Á. Guía para la redacción y el comentario de texto. Madrid: Espasa, 2010.
-
Doporučená:
RAE-ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAŇOLA. Ortografía de la lengua espaňola. Madrid: Espasa, 2010. ISBN 9788467034264.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Samostudium
|
8
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
10
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Student ovládá španělský jazyk na úrovni B1+ SERR. |
Student má uživatelské znalosti práce na PC a práce v textovém editoru, včetně formátování textu. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student zná pravidla pro psaní přízvuku, interpunkce a používání konektorů ve španělštině. |
Student zná charakteristiky probíraných slohových útvarů. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student je schopen vytvářet krátké i složitější slohové útvary. |
Student se umí obratně vyjadřovat o specifických jevech, vyložit svůj názor či verbálně argumentovat v probíraných kompozičních útvarech. |
V rámci probíraných okruhů student dokáže náležitě vystavět španělský text za použití vhodných konektorů a s odpovídající jazykovou úrovní. |
Student si rozšířil slovní zásobu a upevnil gramatická pravidla. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC7 - Písemná zkouška |
IIB20 - Redakce a editace textu |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|