|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 8DFR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
8DFR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny Francie 2-F
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Dějiny Francie 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář navazuje na KRO/8DFR1. Je věnován politickým, kulturním a hospodářským dějinám Francie v období 19. a 20. století. Důraz je kladen zejména na období po druhé světové válce, na evropskou integraci a na současnou sociopolitickou situaci země a její kulturní a společenský život.
|
Požadavky na studenta
|
U studentů je vyžadována 80 % aktivní účast na seminářích a prezentace referátu na téma vztahující se k obsahu předmětu. U písemné zkoušky, která bude probíhat ve francouzském jazyce formou testu, jsou požadovány znalosti v rozsahu výše stanoveného obsahu předmětu, orientace v historických mapách a obrazovém materiálu. Minimální hranice úspěšnosti je stanovena na 75 %.
Student na zahraničním pobytu vypracuje jednu seminární práci dle zadání vyučujícího a
vykoná zkoušku po návratu.
|
Obsah
|
1. Consulat et Empire (Guerres de Napoléon Ier).
2. Restauration de la monarchie constitutionnelle.
3. IIe République et Second Empire.
4. Romantisme français.
5. IIIe République (vie culturelle sous la IIIe République).
6. France dans la Grande Guerre.
7. Période de l´entre-deux-guerres (croissance des années 20, crise économique, vie culturelle).
8. Seconde guerre mondiale, libération et reconstruction.
9. IVe République et ses institutions (processus de décolonisation).
10. Installation de la Ve République (apogée du gaullisme, prospérité retrouvée).
11. Mai, juin 1968, départ du général.
12. Présidence de G. Pompidou, septennat giscardien, Mitterrand président, dernieres élections
présidentielles et législatives en France.
13. France - état membre de l´UE et des organisations internationales.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BRŇÁKOVÁ, J. Histoire et culture de la France. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. ISBN 978-80-7368-676-5.
-
Doporučená:
CARPENTIER, J., LEBRUN, F. Histoire de France. Paris: Seuil, 1992. ISBN 978-2-02-010879-9.
-
Doporučená:
BALMAN, P. Histoire de la France. Paris: Hachette, 1992. ISBN 2-218-03170-1.
-
Doporučená:
CARADEC, M.-A. Histoire de l´art. Paris: Editions d´Organisation, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
35
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
25
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
17
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
30
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Celkem
|
210
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student zná a orientuje se ve francouzských dějinách 19. a 20. století. Samostatně připraví a prezentuje referát s obrazovým materiálem, který dokumentuje prezentací v power pointu. Dokáže kriticky pracovat s dobovými dokumenty a při jejich analýze je způsobilý používat adekvátní terminologii. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže popsat současné moderní dějiny. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC6 - Ústní zkouška |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A2 - Odborný referát |
B3 - Přednáška na základě problémového výkladu |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
|
|
|
|