|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 7CLE2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
7CLE2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktická cvičení lexikální 2-F
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Praktická cvičení lexikální 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti si osvojí rozlišování vztahů mezi slovy z hlediska synonymie, polysémie, homonymie a paronymie. Dále jsou cvičení zaměřena na komplexní onomatologické jednotky, jejich výstavbu, delimitaci v textu a jejich třídění. Jednotlivé učební jednotky jsou doplněny situačními bloky orientovanými na mluvní akty v běžných životních situacích. Cvičení jsou zaměřena na rozšíření slovní zásoby.
|
Požadavky na studenta
|
Student získá zápočet za 80% aktivní účast ve výuce a 70% úspěšnost v závěrečném testu. Student na zahraničním pobytu absolvuje zápočet po návratu po domluvě s vyučujícím.
|
Obsah
|
1. Rappels lexicologiques I : cadre terminologique 2. Rappels lexicologiques II: procédés de formation de nouvelles unités lexicales 3. Synonymie I 4. Synonymie II 5. Antonymie 6. Homonymie 7. Paronymie 8. Polysémie I 9. Polysémie II 10. Quand les mots s'adaptent 11. Quand les mots cachent le sens 12. Néologie 13. Bilan
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ABBADIE, Ch., CHOVELON, B., MORSEL, M.-H . L'expression française écrite et orale. Paris: PUG, 2008. ISBN 9782706114618.
-
Základní:
ELUERD, R., FRANCOIS, J. Vocabulaire. 350 exercices, textes et glossaires. Paris: Hachette, 1992. ISBN 2-01-018907-8.
-
Základní:
BÉDRANE, S. 100 exercices. Le vocabulaire. Paris: Hatier, 1993. ISBN 9782218710933.
-
Rozšiřující:
STEELE, R., ZEMIRO, J. Révisions 3. 350 exercices. Niveau avancé. Paris: Hachette, 1997. ISBN 9782010177668.
-
Rozšiřující:
MIQUEL, C. Vocabulaire progressif du français avec 300 exercices, niveau avancé. Paris: Clé internationale, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na test
|
12
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
16
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
14
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
14
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
4
|
Celkem
|
96
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si osvojí rozlišování vztahů mezi slovy z hlediska synonymie, polysémie, homonymie a paronymie.
Získá znalosti o výstavbě komplexních onomatologických jednotek, jejich delimitaci v textu a typologii.
Pomocí cvičení a situačních bloků si rozšiřuje slovní zásobu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže vysvětlit pojmy synonymie, homonymie a polysémie a paronymie.
Jednotlivé termíny také dokáže vhodně aplikovat na konkrétních příkladech.
Student je schopen tvořit synonyma a antonyma jednotlivých slov.
Student umí analyzovat jednotlivé kolokace. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|