|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 3PRS1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
3PRS1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Průběžná profesní praxe 1-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Průběžná profesní praxe 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/3PRP1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Stěžejním cílem předmětu Průběžná pedagogická praxe 1 je vytvořit prostor pro posílení dosud získaných oborových, pedagogických, psychologických a didaktických znalostí a dovedností, pro jejich vzájemné propojení, obohacení, pro ověření rozsahu i kvality dosavadní přípravy k výkonu pedagogického povolání ve školní praxi.
|
Požadavky na studenta
|
Studenti získají zápočet za min. 80% aktivní účast na náslechových hodinách a následných rozborech těchto hodin. Podle pokynů didaktika si vedou pedagogický deník, který je součástí závěrečné evaluace a ve kterém rozebírají a hodnotí jednotlivé náslechové hodiny. U ústního pohovoru na konci semestru shrnou své postřehy z praxe.
|
Obsah
|
Studenti absolvují průběžnou pedagogickou praxi ve stanovených základních a středních školách či víceletých gymnáziích. Realizují náslechy a drobné pedagogické výstupy podle časového plánu a pokynů oborového didaktika, následně provádějí spolu s cvičným učitelem a oborovým didaktikem analýzu a hodnocení výuky a reflexi vlastních pedagogických výstupů v hodinách španělského jazyka. Průběžně se seznamují s chodem školy a dalšími pracovními povinnostmi pedagoga.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
13
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
13
|
Zpracování podkladů na výuku
|
25
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením Průběžné profesní praxe 1 absolvuje výuku obecné didaktiky a oborové didaktiky, při realizaci praxe využije celou šíři znalostí a dovedností získaných při studiu aprobačního oboru. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student při násleších a drobných výstupech
- upevňuje a prohlubuje znalosti oboru, pedagogické i didaktické znalosti, vzájemně je propojuje;
- získává potřebné znalosti vztahující se ke každodennímu chodu školy, ke stěžejním vzdělávacím dokumentům, učebním pomůckám, učebnicích, používané technice aj.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student získává dovednost
- analyzovat a zhodnotit sledované vyučovací hodiny pomocí adekvátní didaktické terminologie;
- tvořit hospitační záznamy postihující fáze vyučovací hodiny, využívané metody a formy práce, vymezující aktivity žáků i pedagogů, s jejich pomocí zhodnotit výuku vzhledem ke stanoveným vzdělávacím cílům, zhodnotit zvolené výukové postupy, klima třídy a další faktory, které ovlivňují efektivitu výuky;
- reflektovat vlastní výukové aktivity a využívat sebehodnocení ke zkvalitnění pedagogické práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA1 - Zpráva / protokol z odborné / profesní praxe, exkurze |
IC12 - Výkon praxe v odborných zařízeních (školách, nemocnicích, odborných ústavech apod.) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IIA4 - Příprava na vyučování |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
F1 - Pedagogická profesní praxe |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
|
|
|
|