|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 2OJ3S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
2OJ3S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborný a firemní jazyk 3 - španělština
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět nadále prohlubuje a rozšiřuje znalosti získané v předmětech Odborný a firemní jazyk 1 a 2. Cílem předmětu je další rozvoj kompetencí v mluvené i psané odborné cizojazyčné komunikaci v hospodářské oblasti. Pozornost je věnována pokračování nácviku komunikativních dovedností (četba, poslech s porozuměním, ústní a písemný projev, překlad), rozšiřování znalostí hospodářské terminologie v daném cizím jazyce a prohlubování odborných poznatků na základě analýzy aktuální hospodářské situace v cizojazyčných oblastech a v České republice. Cílem předmětu je dále seznámit studenty s různými aspekty hospodářsko-společenské reality a připravit je na uplatnění v této oblasti na současném trhu práce.
|
Požadavky na studenta
|
Pro splnění předmětu je povinná aktivní pravidelná účast na výuce (min 80 %), pravidelná příprava na výuku a zpracování úkolů zadaných vyučujícím. Od studenta se dále vyžaduje prezentace jednoho referátu na téma vztahující se k obsahu předmětu dle pokynů vyučujícího. Předmět je ukončen zápočtem, který probíhá formou písemného testu a ověřuje znalosti a úroveň jazykové kompetence získané v průběhu semestru. Míra úspěšnosti je stanovena na 70 %.
|
Obsah
|
V kurzu se postupuje zejména podle materiálu Entorno empresarial (viz seznam literatury). V tomto semestru se probírají lekce 1-4. Osnova jednotlivých setkání bude k dispozici na platformě Moodle.
1. Úvodní setkání, představení požadavků, studijních materiálů a témat.
2. - 4. La empresa
Témata: založení firmy, řídící funkce; skupina Inditex
Jazyk: vyjádření obtížnosti, opakování děje, vysvětlovací fráze; slovesa změny (volverse, ponerse, hacerse, ...), další užití ser a estar.
5. - 7. Recursos humanos
Témata: pracovní příležitosti, inzerce, pohovory; skupina Eroski
Jazyk: argumentace, prostředky uvozující konstatování, dotaz, nejistotu; opakování minulých časů, věty účelové
8. - 10. Márketing y publicidad
Témata: reklamní kampaň a média; Paradores de Espa?a, S.A.
Jazyk: potvrzení informace, návrat k dřívějšímu tématu, vyjadřování přání, další použití konjunktivu
11. - 13. Compras y ventas
Témata: nákup, prodej, objednávky, typy klientů; Bodegas García-Carrión
Jazyk: vyjádření varování, příčiny, okamžitosti, dokončení aktivity; účelové věty a konjunktiv imperfekta
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
de PRADA, Marisa, Montserrat BOVET a Pilar MARCÉ. Entorno empresarial. Madrid, 2014. ISBN 987-84-7711-297-6.
-
Rozšiřující:
SCHMIDT, Carlos. Asuntos de negocios: 100 actividades de discusión para la enseňanza de espaňol de negocios. Madrid, 2010. ISBN 978-84-9848-141-9.
-
Doporučená:
FURIÓ BLASCO, Elies, Matilde ALONSO PÉREZ, Laurent MARTI a Miguel BLANCO CALLEJO. El espaňol en entornos profesionales: empresas, mercados, cultura. Madrid, 2016. ISBN 978-84-9848-675-9.
-
Doporučená:
FELICES LAGO, Ángel, Cecilia I. RUIZ LÓPEZ a Ana María CORRAL HERNÁNDEZ. Espaňol para el comercio mundial del siglo XXI: términos y expresiones esenciales en el mundo de los negocios. Madrid, 2015. ISBN 978-84-9848-634-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Účast na výuce
|
26
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
11
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předpokladem k absolvování předmětu je jazyková kompetence umožňující schopnost číst autentické materiály, porozumět mluvenému projevu ve studovaném jazyce a vyhledávat odborné zdroje informací ve studovaném jazyce. Předpokládá se také aktivní přístup ke studiu cizího jazyka, schopnost samostudia a průběžné přípravy do výuky. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student po absolvování předmětu:
- prokazuje znalosti různých forem podnikové a institucionální komunikace,
- dokáže popsat její typické jazykové konstrukce i celkovou výstavbu,
- zná základní kulturní a jazykové standardy ve firmách a institucích s cizím pracovním jazykem a ví, jak je využít při efektivní profesní komunikaci.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student po absolvování předmětu:
- se dovede adekvátně vyjadřovat s využitím komplexních jazykových struktur a odborné terminologie komunikace hospodářské sféry,
- dovede získané cizojazyčné kompetence uplatnit při vyjednávání v mnoha oblastech ekonomické reality,
- dokáže správně používat odbornou terminologii v dané oblasti. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIB19 - Jazykový překlad |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IIB17 - Analýza odborného textu (výtah / kompilace / komparace) |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B1 - Diskuse |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|