|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 1GRC1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
1GRC1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Gramatická cvičení 1-S
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Gramatická cvičení 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
21 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/1GRC1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět má za cíl seznámit studenty v hlavních rysech se španělskou mluvnicí a naučit je aplikovat teoretické poznatky v praxi. Zároveň je přípravou na absolvování následně zařazených povinných lingvistických předmětů. Studenti jsou průběžně seznamováni se španělskou mluvnickou terminologií a charakteristikami jednotlivých slovních druhů. Důraz je kladen především na španělský slovesný systém.
|
Požadavky na studenta
|
Povinná 80% aktivní účast na cvičeních. Student/ka se průběžně připravuje studiem doporučené literatury a vypracovává úkoly zadané vyučující. Výuka je zakončena písemným testem, ve kterém student/ka prokazuje, jak ovládá španělskou mluvnickou terminologii (zadání úloh jsou ve španělštině) a do jaké míry dokáže prakticky uplatnit získané poznatky o španělské mluvnici. Zápočet je udělen za dosažení 70 % bodů v testu.
Pokud student/ka nejpozději ve 2. výukovém týdnu doloží certifikát DELE na úrovni minimálně B2 podle SERR, může mít absenci nižší. Následně přistupuje k zápočtovému testu podle obecných podmínek.
Student/ka až po návratu ze svého zahraničního studijního pobytu odevzdá úkoly průběžně zadávané během semestru. Po konzultaci vypracovaných cvičení s vyučující může přistoupit k vykonání zápočtu dle obecných požadavků uvedených v sylabu.
|
Obsah
|
1. Fonética y ortografía. Pronunciación y ortografía de algunas letras particulares. El abecedario espaňol. Reglas de acentuación. Signos de puntuación.
2. El sustantivo y el adjetivo. El sustantivo: género. El sustantivo: número. El sustantivo: artículo. El adjetivo.
3. Los pronombres y los adverbios. Los pronombres personales. Los pronombres demostrativos. Los pronombres interrogativos. Los pronombres posesivos. Los pronombres relativos. Los adverbios. Cuantificadores.
4. El verbo (I). El presente de indicativo: verbos regulares. El presente de indicativo: ser y estar. El contraste de uso: ser y estar. El presente de indicativo de haber impersonal. Los verbos pronominales.
5. El verbo (II). El presente de indicativo: verbos irregulares. El contraste de uso: ir y venir.
6. Los numerales. Los numerales cardinales. Los numerales ordinales. Los numerales colectivos. Los numerales multiplicativos (múltiplos).
7. Las preposiciones. La preposición a. La preposición de. Las preposiciones de lugar (locativas). La preposición por. La preposición para. El régimen preposicional del verbo.
8. El verbo (III). El futuro analítico ir + a + infinitivo. El futuro simple de indicativo (futuro sintético). El contraste entre las formas de hablar del futuro. El participio.
9. El verbo (IV). El pretérito perfecto compuesto de indicativo. El pretérito perfecto simple de indicativo. El pretérito imperfecto de indicativo.
10. El verbo (V). El pretérito pluscuamperfecto de indicativo. El contraste entre los tiempos de pasado. El condicional simple.
11. El verbo (VI). La concordancia de tiempos en indicativo. El presente de subjuntivo. El modo imperativo.
12. El verbo (VII). Formas no personales del verbo: el infinitivo. Las oraciones no flexivas con infinitivo. Las formas no personales del verbo: el gerundio. Las oraciones no flexivas con gerundio. Las perífrasis verbales con infinitivo y gerundio
13. El repaso.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ejercicios gramaticales del espaňol 1. Gramatická cvičení ze španělštiny 1
(VESELÁ, J., HOTOVÝ, L.)
-
Doporučená:
GONZÁLEZ HERMOSO, A., SÁNCHEZ ALFARO, M. Curso práctico. Ejercicios. Nivel 2. Madrid: Edelsa, 1995. ISBN 9788477110743.
-
Doporučená:
KRBCOVÁ, M. Ejercicios y soluciones. Cvičení s klíčem k Moderní gramatice španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999.
-
Doporučená:
ARAGONÉS, L., PALENCIA, R. Gramática de uso del espaňol: teoría y práctica : con solucionario : B1-B2. Madrid: SM, 2009. ISBN 978-84-675-2107-8.
-
Doporučená:
BÁEZ SAN JOSÉ, V., DUBSKÝ, J., KRÁLOVÁ, J. Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999.
-
Doporučená:
RAE; ASALE. Nueva gramática de la lengua espaňola. Manual. Madrid, 2010.
-
Doporučená:
RAE-ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAŇOLA. Ortografía de la lengua espaňola. Madrid: Espasa, 2010. ISBN 9788467034264.
-
Doporučená:
Praktická cvičení gramatická ze španělštiny I
(VESELÁ, J.)
-
Doporučená:
HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: Academia, 1998.
-
Doporučená:
CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola. Intermedio. Madrid: Edelsa, 2000. ISBN 84-7711-134-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
13
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
používat španělský jazyk na úrovni B1 podle SERR |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- zná základy španělské gramatiky
- prokazuje znalost španělského slovesného systému
- zná španělskou terminologii dané oblasti
- definuje probrané jazykové jevy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- je schopen aplikovat teoretické poznatky v praxi
- dokáže časovat slovesa v přítomném čase
- je schopen vyjádřit budoucnost
- umí časovat slovesa v různých minulých časech a dokáže srovnat jejich používání
- umí používat správně předložky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
B3 - Přednáška na základě problémového výkladu |
|
|
|
|