|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 1GR1S
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
1GR1S
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Gramatika 1 - španělština
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Gramatika 1 je zaměřen na aktivní zvládnutí základních gramatických pravidel, včetně fonetiky a pravopisu, a jazykových jevů specifikovaných v Obsahu předmětu. Cílem předmětu je upevnění základních struktur jazyka a jeho gramatických kategorií a dosažení automatizované produkce samostatných jazykových projevů bez systémových chyb.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní 80% účast na seminářích. Pravidelná příprava na výuku a zpracování úkolů zadaných vyučujícím. Na konci semestru student absolvuje zápočtový test, který ověřuje úroveň osvojení probíraných jazykových jevů. Míra úspěšnosti je stanovena na 70 %.
|
Obsah
|
1. Fonetika a základní fonetické pojmy a termíny. Hlásky a jejich klasifikace. Fonologie a základní fonologické pojmy a termíny (foném, alofony, distinktivní rysy, opozice). Španělská abeceda.
2. Vokalické fonémy a jejich realizace. Kombinatorika vokalických fonémů (diftongy, triftongy, hiáty). Konsonantické fonémy a jejich realizace. Pozice a kombinatorika konsonantických fonémů. Alofonie a asimilace.
3. Suprasegmentální prostředky řeči. Přízvuk, jeho charakter, pozice a funkce. Intonace (základní schéma, funkce). Větná modalita. Výslovnost španělštiny v Americe.
4. Psaní velkých a malých písmen. Interpunkce.
5. Substantiva.
6. Člen.
7. Adjektiva.
8. Časování sloves v přítomném čase v indikativu.
9. Sloveso ser, estar, haber.
10. Zájmena I.
11. Zájmena II.
12. Číslovky a příslovce.
13. Předložky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VESELÁ, Jana; HOTOVÝ, Lukáš. Ejercicios gramaticales del espaňol 1. Gramatická cvičení ze španělštiny 1. Ostrava: OU, 2017. ISBN 978-80-7464-910-3.
-
Základní:
MORENO, Concha; HERNÁNDEZ, Carmen; MIKI KONDO, Clara. En gramática. Avanzado B2. Madrid: Anaya, 2018. ISBN 9788466764339.
-
Základní:
MORENO, Concha; HERNÁNDEZ, Carmen; MIKI KONDO, Clara. En gramática. Medio B1. Madrid: Anaya, 2017. ISBN 9788414318492.
-
Základní:
ČERMÁK, P. Fonetika a fonologie současné španělštiny. Praha: Univezita Karlova, 2015. ISBN 978-80-246-2780-9.
-
Základní:
RAE-ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAŇOLA. Ortografía de la lengua espaňola. Madrid: Espasa, 2010. ISBN 9788467034264.
-
Základní:
ASHBY, M. - MAIDMENT, J. Úvod do obecné fonetiky. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-2322-1.
-
Doporučená:
MACÍKOVÁ, Olga, Ludmila MLÝNKOVÁ a Manuel DÍAZ-FAES GONZÁLEZ. Cvičebnice španělské gramatiky: 8000 příkladů s řešením na vedlejší straně. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0544-7.
-
Doporučená:
JACOBI, Claudia; MELONE, Enrique; MENÓN, Lorena. Gramática en contexto. Madrid: Edelsa, 2015. ISBN 9788477117162.
-
Doporučená:
LARRA?AGA, María Pilar. Lincom cuadernos de ejercicios para estudiantes de espaňol. Muenchen: LINCOM, 2015. ISBN 978-3-86288-644-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
13
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Celkem
|
59
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předpokladem k absolvování předmětu je jazyková kompetence umožňující schopnost číst autentické materiály, porozumět mluvenému projevu ve studovaném jazyce a vyhledávat odborné zdroje informací ve studovaném jazyce. Předpokládá se také schopnost samostudia a průběžné přípravy do výuky. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si osvojí základní jazykové jevy v rozsahu uvedeném v Obsahu předmětu. Získá podrobné teoretické znalosti o jazykových jevech uvedených v obsahu předmětu. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže aplikovat jednotlivá gramatická pravidla týkající se jevů uvedených v Obsahu předmětu.
Student si upevní základní struktury studovaného jazyka a jeho gramatické kategorie a dokáže produkovat samostatné projevy bez systémových chyb.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
A1 - Přednáška |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|