|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 1DK2F
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
1DK2F
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny, kultura a reálie 2 - franc.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Dějiny, kultura a reálie 2 - francouzština
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět navazuje na kurz Dějiny, kultura a reálie 1. Přednášky a semináře pokračují v seznamování studentů s dějinami, kulturou a reáliemi Francie. Studenti jsou dále vedeni k interpretaci souvislostí a vztahů mezi historickými, kulturními a společenskými událostmi.
|
Požadavky na studenta
|
Studium v předmětu předpokládá průběžnou přípravu studenta do výuky. Od studentů se dále vyžaduje 80% aktivní účast na seminářích a prezentace jednoho referátu na téma vztahující se k obsahu předmětu. Závěrečný test probíhá písemnou formou a pro splnění předmětu je vyžadována 70% úspěšnost.
|
Obsah
|
1. Consulat et Empire (Guerres de Napoléon Ier).
2. Restauration de la monarchie constitutionnelle.
3. IIe République et Second Empire.
4. Romantisme français.
5. IIIe République (vie culturelle sous la IIIe République).
6. France dans la Grande Guerre.
7. Période de l´entre-deux-guerres (croissance des années 20, crise économique, vie culturelle).
8. Seconde guerre mondiale, libération et reconstruction.
9. IVe République et ses institutions (processus de décolonisation).
10. Installation de la Ve République (apogée du gaullisme, prospérité retrouvée).
11. Mai, juin 1968, départ du général.
12. Présidence de G. Pompidou, septennat giscardien, Mitterrand président, dernieres élections présidentielles et législatives en France.
13. France - état membre de l´UE et des organisations internationales.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BRŇÁKOVÁ, J. Histoire et culture de la France. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009. ISBN 978-80-7368-676-5.
-
Doporučená:
CARPENTIER, J., LEBRUN, F. Histoire de France. Paris: Seuil, 1992. ISBN 978-2-02-010879-9.
-
Doporučená:
BALMAN, P. Histoire de la France. Paris: Hachette, 1992. ISBN 2-218-03170-1.
-
Doporučená:
CARADEC, M.-A. Histoire de l´art. Paris: Editions d´Organisation, 2000.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
14
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
10
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Samostudium
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předpokladem k absolvování předmětu je jazyková kompetence umožňující schopnost číst autentické materiály, porozumět mluvenému projevu ve studovaném jazyce a vyhledávat odborné zdroje informací ve studovaném jazyce. Předpokládá se také aktivní přístup ke studiu cizího jazyka, schopnost samostudia a průběžné přípravy do výuky. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student se orientuje v historii, reáliích a kultuře Francie v rozsahu probíraných témat. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování předmětu student dokáže zařadit základní historické události do kontextu dějin, je schopen vysvětlit klíčové pojmy a okamžiky v historii, aplikovat získané poznatky z kulturních dějin a reálií. Umí se písemně i ústně vyjadřovat k probíraným tématům ve studovaném jazyce. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A2 - Odborný referát |
B1 - Diskuse |
G2 - Samostudium, řízené studium |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
|
|
|
|