|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / 0SP1X
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
0SP1X
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Španělština 1 (A1)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Španělština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KRS/0SP1X
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je naučit studenty základům španělského jazyka a orientaci v oblasti pravopisné a výslovnostní. Studenti se seznámí se základy španělského gramatického systému a naučí se základním konverzačním dovednostem, aby byli schopni se v jednoduchých situacích dorozumět. Získané znalosti a dovednosti budou sloužit jako předpoklad pro další studium španělštiny jako volitelného předmětu. Absolvent dosáhne počáteční hranice stupně znalostí A1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Cvičení není určeno pro studenty oborových kateder.
Studující s úrovní min. A1/A2 podle SERR si mohou místo předmětů 0SP1X a 0SP2X zapsat v LS předmět Zkouška ze španělštiny (A1/A2), jehož obsahem je závěrečný zkouškový test na odpovídající úrovni bez nutnosti prezenční účasti na výuce.
|
Požadavky na studenta
|
Výuka v předmětu je ukončena písemným zápočtovým testem. Zápočet je studentovi udělen za 80% aktivní účast ve cvičeních a úspěšné absolvování zápočtového testu, v němž musí získat minimálně 70% bodů. Zápočtový test je možné v případě neúspěchu jednou opakovat.
Pokud student/ka odjede na zahraniční studijní pobyt do hispanofonní země, předmět se uznává. Pokud jinam, po návratu po konzultaci průběžně zadávaných cvičení s vyučující může přistoupit k vykonání zápočtu dle obecných požadavků uvedených v sylabu.
|
Obsah
|
1. Pozdrav, představování. Osobní informace: jméno, národnost. Komunikační situace: navázat kontakt s osobou stejného věku, zeptat se na jméno a národnost. Odpovědět na podobné otázky. Tvoření ženského rodu u přídavných jmen. Přítomný čas oznamovacího způsobu. Obyvatelská přídavná jména. Názvy zemí. 2. Osobní informace: bydliště, profese. Abeceda a hláskování. Přechylování podstatných jmen životných (profese). 3. Navazování kontaktů. Rozlišování mezi tykáním a vykáním. Časování sloves v přítomném čase. Nepravidelné sloveso ser. Číslovky. 4. Představování se. Zájmena ukazovací a přivlastňovací nesamostatná. Tvoření množného čísla u podstatných a přídavných jmen. 5. Bydlení. Lokalizace vlastního bydliště (adresa, poschodí). Umísťování předmětů a nábytku v bytě a jejich popis. Číslovky řadové. Člen určitý. Předložky místní. Nepravidelná slovesa. 6. Popis bytu. Komunikační situace při prodeji, pronájmu a koupi bytu. 7. Opakování látky 1.- 6. týdne. 8. Orientace ve městě. Popis města a možností dopravy. Člen neurčitý. Tvar hay. Rozlišování použití hay/estar. Číslovky. 9. Orientace ve městě. Navigace, jízdní řády, hodiny. Nepravidelná slovesa. 10. Potraviny, preference v jídle. Objednávání, placení, slovesa gustar, querer. 11. Koníčky, preference, slovesa prosby a vybídnutí. Tvoření rozkazovacího způsobu. 12. Opakování látky 8.- 11. týdne. 13. Celkové opakování. Nepravidelná slovesa.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Příprava na zápočet
|
40
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
26
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student ovládá pravopisná pravidla a španělskou výslovnost. Orientuje se v základních dorozumívacích situacích, ovládá základní slovní zásobu pro představování, popis osob, orientaci ve městě. Dorozumí se s hispanofonním mluvčím evropským i americkým. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Didaktický test |
Písemná zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|