|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / UENPO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
UENPO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Environmentální politika a ochrana ŽP
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Environmentální politika a ochrana životního prostředí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
16
[HOD/SEM]
Cvičení
48
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KPV/MOZPR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s příčinami vzniku a s vývojem problémů životního prostředí a přístupy k jejich řešení, s koncepcí udržitelného rozvoje, s formováním environmentální politiky EU a politikou životního prostředí ČR, s vlivem vybraných faktorů na životní prostředí, směry ochrany životního prostředí a s implementací těchto témat do výuky na SOŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Písemná zkouška.
Hodnocení: 91-100 bodů: hodnocení A - 1 81-90 bodů: hodnocení B - 1,5 71-80 bodů: hodnocení C - 2 61-70 bodů: hodnocení D - 2,5 51-60 bodů: hodnocení E - 3 0-50 bodů: hodnocení F - 4
|
Obsah
|
" Charakteristické znaky současného období. Koncepce a rozměry udržitelného rozvoje v procesu globalizace. Strategie EU v oblasti ochrany životního prostředí, nástroje a cíle. " Obecné právní předpisy ČR v oblasti ŽP, environmentální politika obcí a krajů. Environmentální účetnictví. " Hlavní globální environmentální problémy ovlivňující přírodu, problémy společensko-ekonomického charakteru. " Vliv vybraných faktorů na životní prostředí, zdroje znečištění. Dopady průmyslu a energetiky na životní prostředí, " Možnosti snižování zátěže prostředí. Směry ochrany životního prostředí. Systém a nástroje environmentálního managementu, čistší produkce a EMS, zákon č.76/2002 Sb. " Vybrané postupy vedoucí ke snížení zátěže prostředí. Máloodpadové a bezodpadové technologie, recyklace. Zařazení problematiky do výuky na SOŠ. " Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta. Postavení průřezového tématu Člověk a prostředí jako části RVP ve výuce na SOŠ, úkoly učitele odborných předmětů v této oblasti.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šimíčková,M. Environmentální politika. Ostrava, OU, 2007.
-
Základní:
Ochrana životního prostředí
(Rychlíková, B.)
-
Rozšiřující:
Šimíčková, M. Ekologická politika. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002. ISBN 80-7078-530-6.
-
Rozšiřující:
Dvořák, A. Ekonomika přírodních zdrojů a surovinová politika. Praha: VŠE, 1995. ISBN 80-7079-582-4.
-
Rozšiřující:
Rychlíková, B. Environmentální problematika v přípravě učitelů technické výchovy. Ostrava, 2007.
-
Rozšiřující:
RYCHLÍKOVÁ, B., DOSTÁL, P., DOSTÁLOVÁ, J. Environmentální výchova. Ostrava 2005. &, &.
-
Rozšiřující:
Anděl, P. Ochrana životního prostředí. TU: Liberec, 2005. ISBN 80-7083-923-6.
-
Doporučená:
Adamec, V. Doprava, zdraví a životní prostředí. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2156-9.
-
Doporučená:
kolektiv. Naše společná budoucnost. Praha: Academia, 1991. ISBN 80-7042-107-X.
-
Doporučená:
Barnthouse, L.W. Population Level Ecological Risk Assesment. Boco Raton: Taylor and Francis, SETAC, 2008. ISBN 978-1-4200-5332-6.
-
Doporučená:
Balnar, A. Příčiny a důsledky vlinvu člověka na životní prostředí z fyzikálního hlediska. Ostrava: Wichterlovo gymnázuim, 2008. ISBN 978-80-87058-06-0.
-
Doporučená:
Becker, U. et al. Základy dopravní ekologie. Praha: Ústav pro ekopolitiku, 2008. ISBN 978-80-87099-05-6.
-
Doporučená:
KVASNIČKOVÁ, D. Základy ekologie. Praha : Scienta, 1994. ISBN 80-7168-902-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
16
|
Studium pramenů
|
90
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Samostudium
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
186
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá: - schopnost chápat a definovat pojmy z oblasti environmentální politiky - schopnost vést rozpravu o environmentálních problémech v prostředí s různými názory - schopnost pracovat s odbornou literaturou a příslušnou legislativou - schopnost definovat principy udržitelného rozvoje - schopnost vyučovat ekologickou problematiku na SOU a SOŠ - schopnost aplikovat ekologickou problematiku do školního vzdělávacího programu v rámci průřezového tématu Člověk a životní prostředí
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Písemná zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|