|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / 66PS2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
66PS2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k bakalářské práci 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem výuky je optimalizace stanovených tézí práce a korekce realizačních činností na ověření hypotéz. Vyuka je koncipována jako intenzivní individuální konzultace problematiky vysokoškolské kvalifikační práce ve druhé fázi řešení. Konzultace se orientují dle stanovených cílů práce na počátku řešení v případě nejčastějšího typu empiricko-výzkumné práce na sběr a analýzu dat, interpretaci výsledků, vyvození závěrů. Předmět je ukončen prezentací závěrečné práce ve své prefinální podobě na závěrečném semináři a následně odevzdáním práce dle harmonogramu daného akademického roku.
|
Požadavky na studenta
|
1. Účast individuálních konzultacích a závěrečném semináři. 2. Prezentace ve výuce: prezentace závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři. 3. Sebereflexe ústní: ve vztahu k průběhu řešení bakalářské práce.
|
Obsah
|
1. - 12. individuální konzultace; 13. prezentace závěrečné práce "nanečisto" na závěrečném semináři.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Pavel Dostál, Ph.D. (25%),
doc. Ing. Ladislav Rudolf, Ph.D. (25%),
Ing. Svatopluk Slovák, Ph.D. (25%),
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D. (25%),
-
Vede seminář:
Mgr. Václav Tvarůžka, Ph.D. (25%),
|
Literatura
|
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-369-8.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
-
Základní:
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-X.
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc : UP, 1998. ISBN 80-7067-798-8.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Rozšiřující:
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-637-6.
-
Rozšiřující:
STRAUSS, A. CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
-
Rozšiřující:
SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-778-7.
-
Doporučená:
GAVORA, Peter. Akí sú moji žiaci?: pedagogická diagnostika žiaka. Nitra: Enigma, 2011. ISBN 978-80-89132-91-1.
-
Doporučená:
HOLOUŠOVÁ, Drahomíra a Milena KROBOTOVÁ. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-244-0458-3.
-
Doporučená:
ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1999. ISBN 80-7198-173-7.
-
Doporučená:
Hendl, J., Remr, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
30
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
20
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
1
|
Zpracování podkladů na výuku
|
13
|
Samostudium
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
20
|
Účast na výuce
|
26
|
Semestrální práce
|
30
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Absolvování předmětu KPV/6BPS1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientuje se v problematice vztahující se k tématu bakalářské práce.
Ovládá formální požadavky na sepsání kvalifikační práce.
Dokáže uplatnit nastudovanou pedagogickou teorii v rozsahu potřebném pro zpracování tématu své bakalářské práce a teoretickou část dokáže dopracovat.
V praktické části dokáže aplikovat nastudovanou teorii z oblasti pedagogické metodologie. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Studující dokázal/a v pedagogickém terénu uskutečnit plánovaný průzkum, pilotáž.
Po uskutečněném průzkumu, pilotáži dokáže získané výsledky zpracovat a vyhodnotit, v získaných datech se orientuje, je schopen/a k nim vytvořit komentář.
Vyvozuje závěry, formuluje návrhy.
Reflektuje průběh tvorby bakalářské práce a dokáže sebereflektovat své dosažené výsledky.
Sestaví seznam použité literatury, příloh. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IIB24 - Písemná sebereflexe / reflektivní deník |
IIA8 - Diagnostické a výzkumné nástroje (pozorovací archy, dotazníky, interview, posuzovací škály, testy, anamnézy apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
G2 - Samostudium, řízené studium |
F8 - Tvorba diagnostického a výzkumného nástroje |
|
|
|
|