|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / 55ZS3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
55ZS3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá projektová praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praxe je součástí komplexu předmětů zaměřených na projektové vyučování. Studenti realizují třítýdenní praxi na škole, kterou si sami vybrali a kde si praxi domluvili s vyučujícím i vedením školy. V prvním týdnu praxe se obvykle adaptují na podmínky školy, hospitují a upravují své záměry projektu vzhledem k aktuálním podmínkám. Druhý týden je určen pro vlastní realizaci projektu. Ve třetím týdnu projekt dokončují, popř. doplňují činnosti, které potřebují pro řešení pedagogického a psychologického problému k SZZ.
|
Požadavky na studenta
|
? Písemným podkladem k zápočtu z praxe je písemná reflexe realizace výukového projektu /ITV (viz sylabus předmětu PROJ2, event. dohodnuté zadání s konzultantem PdF OU), které student průběžně zpracovává (příp. také konzultuje s vedoucím učitelem praxe a konzultantem PdF OU). ? Studenti odevzdávají písemnou reflexi konzultantovi oborového projektu v termínu, který vzájemně dohodnou, nejpozději však 19.12. daného akademického roku ? Student je povinen ocházet do školy po dobu tří týdnů denně, kdy probíhá školní a mimoškolní vyučování (vždy 15 minut před začátkem vyučování). ? Pokud nedojde k dohodě mezi studentem a vedením školy studenti praktikují v jedné školní třídě a plánují si všechny výše uvedené profesní činnosti a plnění zadaných úkolů společně s vedoucím učitelem praxe, případně tyto konzultují s konzultantem na Katedře pedagogiky primárního a alternativního vzdělávání PdF OU (dále jen KPA). ? Doporučujeme, aby se studenti postupně seznamovali s prostředím školy a školní třídy a se všemi povinnostmi a profesními činnostmi učitelů a nejprve ve výuce hospitovali (minimálně 5 hodin) a následně plánovali a průběžně realizovali pod supervizí vedoucího učitele praxe doporučených 15 vyučovacích hodin výukového projektu / ITV. ? před praxí se seznámit s požadavky souvislé projektové praxe (viz podklady pro praxi - webové stránky CPP a KPA) a zněním zákona 101/2000Sb. O ochraně osobních údajů, ? v týdnu před praxí potvrdit škole, že první den řádného termínu na praxi nastoupí, ? v první den praxe nastoupit v 7.30 hod. a ohlásit se u ředitele školy a vedoucího učitele praxe, ? nechat se proškolit pověřenou osobou na základní škole o BOZP, ? předat vedení školy a vedoucímu učiteli praxe podklady pro souvislou profesní praxi, příp. ověřit, zda podklady došly poštou, ? do tří dnů po nástupu na praxi zaslat elektronicky odbornému garantovi na KPA a CPP PdF OU svůj rozvrh (viz Formulář pro rozvrh souvislé projektové a souvislé profesní praxe), ? dbát BOZP, vnitřního řádu školy a pokynů cvičných učitelů i pověřených pracovníků OU.
Bodové ohodnocení: Zvolit si základní školu pro realizaci praxe, domluvit se na podmínkách s vedením školy (0-10b.) Realizovat projektovou praxi, výuka a realizace vlastního projektu nebo ITV min. rozsahu 15 hod. (0-50b.) Vyhodnotit úspěšnost realizace praxe (0-20b.) Doplnit písemnou zprávu o realizaci projektu nebo modelu ITV (0-20b.)
Bodová tabulka pro hodnocení 91-100 A - 1 (1) - započteno 81-90 B - 2+ (2)- započteno 71-80 C - 2- (2) - započteno 61-70 D - 3+ (3) - započteno 51 - 60 E - 3- (3) -započteno 0-50 F, FX - 4 (4) - nezapočteno Vysvětlení: A-FX = Hodnocení (šestistupňová klasifikační stupnice) 1, 2+,2-,3+,3-, 4 = Zkouška (šestistupňová klasifikační stupnice) 1,2,3,4 = Zkouška OU (čtyřstupňová klasifikační stupnice) Zápočet - započteno X nezapočteno
|
Obsah
|
První týden student pozoruje strategie výuky ve školní třídě a konzultuje s vedoucím učitelem projektové praxe změny podmínek pro realizaci výukového projektu / ITV. Student zvažuje vhodnost podmínek, zda byla dodržena dohoda uzavřená před nástupem na projektovou praxi, v případě nutnosti provádí změny v původních záměrech a cílech, popř. nově plánuje a mění systém učebních úloh a učebních činností žáků s ohledem na dosažené výsledky jejich učení. Ve druhém týdnu souvislé praxe student výukový projekt / ITV realizuje a ve třetím týdnu vyhodnocuje výsledky, zpracovává podklady pro závěrečnou reflexi, popřípadě dokončuje zbývající úkoly (váží se na řešení pedagogického a psychologického problému (viz předměty Pedagogické problémy školní praxe 1., 2. a Psychologické problémy školní praxe 1., 2 na Portále PdF OU: www.osu.cz).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VAŇKOVÁ,H.-VANĚK,V. Materiály pro učitele primárního vzdělávání. PdF OU OSTRAVA, 2004. ISBN 80-7368-005-X.
-
Základní:
VALENTA, J. Pohledy - projektové vyučování.. Praha, 1998. ISBN 978-80-87173-23-7.
-
Základní:
KAŠOVÁ, J., TOMKOVÁ, A., VOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha : Portál, 2009.
-
Doporučená:
SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T., DURČÁKOVÁ, H. Reflektivní pedagogická praxe pro studenty učitelství a začínající učitele. Ostrava: PdF OU, 2010. ISBN 978-80-7368-906-3.. ISBN 978-80-7368-759-5.
-
Doporučená:
KAŠOVÁ, J.:. Škola trochu jinak : projektové vyučování v teorii i praxi. IUVENTA, Kroměříž, 1995.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
70
|
Semestrální práce
|
20
|
Příprava na odbornou praxi
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- stanovit kritéria pro výběr školy, školní třídy a vedoucího učitele praxe - porozumět metodickým pokynům, komunikovat požadavky s garantem (konzultantem KPA/5ROJ1) a vedoucím učitelem praxe - dovednost realizovat pozorování při hospitacích, vyhodnocovat podmínky k realizaci výukového projektu/ITV (strukturu školní třídy, vývojové a individuální zvláštnosti dětí, podmínky k jejich učení, požadavky školy k organizaci vyučování, materiální vybavení apod.) -dovednost realizovat upravený plán výukového projektu/ITV, průběžně reflektovat a s vedoucím učitelem konzultovat případné obtíže, potřebné změny, navrhovat inovace -písemně vypracovat (sebe)reflexi k tvorbě a realizaci výukového projektu/ITV (viz KPA/5ROJ2)
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Hospitace |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (terénní, laboratorní) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
|
|
|
|