|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / 3TEZP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
3TEZP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Technika a životní prostředí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zabývá environmentálními aspekty techniky z hlediska energetiky a hlavních průmyslových odvětví.. Seznamuje posluchače s legislativou v oblasti ochrany životního prostředí a s environmentálním systémem managementu. Charakterizuje průřezové téma Environmentální výchova ve ŠVP na ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování referátu na odborné téma ve vazbě na environmentální problematiku (v případě posluchačů závěrečného ročníku na téma zpracovávané v bakalářské práci). Prokázání schopnosti aplikace všeobecných poznatků z environmentální oblasti na technické problémy na závěr semestru testem. Toto platí i pro studenty, kteří se nezúčastnili výuky v rámci studia v zahraničí (ERASMUS) Studentům studujícím v rámci ERASMU lze uznat obdobný předmět s odpovídajícím počtem kreditů, nebo musí splnit podmínky seminární práce a vykonat závěrečný test. Hodnocení: 100-51 bodů započteno 50-0 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
1. Vlivy lidské činnosti na životní prostředí. 2. Znečišťující látky v ŽP, vliv některých fyzikálních faktorů na životní prostředí člověka. 3. Dopady získávání energie na životní prostředí. 4. Tepelné elektrárny a možnosti omezení jejich dopadu na ŽP 5. Jaderná energetika a její vliv na ŽP 6. Možnosti ochrany ŽP využíváním OZE 7. Palivové články v energetice a dopravě ve vztahu k ochraně ŽP 8. Vliv hutní výroby na ŽP 9. Vliv strojírenství na ŽP 10. Chemický průmysl a ŽP. Dřevozpracující průmysl a ŽP. 11. Legislativa v oblasti ochrany životního prostředí.Možnosti systému environmentálního managementu ve snižování dopadů průmyslových výrob na ŽP. 12. EMAS II a ISO 14001 v ochraně ŽP a ve vztahu k normám jakosti a bezpečnosti práce. 13. Problematika zařazení environmentální problematiky v rámcových vzdělávacích programech na ZŠ
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
RYCHLÍKOVÁ, B. Environmentální aspekty techniky. Ostrava, 2005.
-
Základní:
RYCHLÍKOVÁ, B., DOSTÁL, P., DOSTÁLOVÁ,J. Environmentální výchova. Ostrava, 2005. ISBN 80-7368-147-1.
-
Základní:
Ochrana životního prostředí
(Rychlíková, B.)
-
Rozšiřující:
KOLEKTIV AUTORŮ. Metodické pokyny a doporučení pro všeobecně vzdělávací předměty na ZŠ v oblasti environmentální výchovy. Praha, 2000. ISBN 978-80-7368-431-0.
-
Rozšiřující:
PECH, K., BLÁHOVÁ, O., DIRNER, V. Ochrana životního prostředí. Ostrava, 1997. ISBN 80-7078-141-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
40
|
Semestrální práce
|
10
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
5
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
4
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
1
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá potřebné znalosti z oblasti ŽP Seznámí se s možnostmi environmentálního managementu Seznámí se s průřezovým tématem Environmentální výchova Umí vytvořit poster a prezentaci na vybrané téma související s env. výchovou Orientuje se v odborné literatuře a webových stránkách souvisejících s ochranou životního prostředí Chápe souvislosti techniky a ochrany životního prostředí
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce) |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|