|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPF / 8DKP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPF
/
8DKP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny a kultura Polska 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Polština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Polština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přednášky a semináře z předmětu KPF/2DKP1 uvádějí studenty do problematiky polských dějin. Na základě historických pramenů, map a obrazů budou studenti seznámeni s dějinami Polska a vedeni k interpretaci souvislostí a vztahů mezi historickými událostmi. Cílem přednášky je podat informaci o dějinném vývoji polského státu a česko-polských kontaktů od vzniku polského státu po rok 1900.
|
Požadavky na studenta
|
Student je povinen se orientovat v dějinném vývoji Polska. Vysvětlit závažné momenty pro polsko-české styky v daném období. Orientovat se na mapě. Znát nejdůležitější kulturní památky středověku a renesance v Polsku. Požaduje se nejméně 85% docházka na semináře a zvládnutí zápočtového testu. Procentuální minimum k získání zápočtu je 60 %.
|
Obsah
|
1. Prasłowiańskie początki i utworzenie państwa polskiego 2. Pierwsi Piastowie na tronie polskim, rozbicie dzielnicowe 3. Zjednoczenie państwa po rozbiciu dzielnicowym, Polska za ostatnich Piastów 4. Panowanie Jagiellonów w Polsce 5. Ostatni Jagiellonowie na tronie polskim, renesans polski 6. Pierwsi królowie elekcyjni 7. Rzeczpospolita szlachecka 8. Kryzys Rzeczypospolitej w XVIII wieku 9. Upadek Rzeczypospolitej pod koniec XVIII wieku 10. Polska w okresie wojen napoleońskich 11. Polskie powstanie listopadowe 12. Polskie powstanie styczniowe 13. Społeczeństwo polskie u schyłku XIX wieku
Počet hodin výuky zahrnuje mj. osobní konzultace, v jejichž rámci vyučující doplňuje poznatky v rozsahu témat uvedených v obsahu předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Urszula Kolberová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Urszula Kolberová, Ph.D. (100%),
Mgr. Michal Przywara, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Urszula Kolberová, Ph.D. (100%),
Mgr. Michal Przywara, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ATLAS HISTORII POLSKI. Wrocław, 1998.
-
Základní:
DAVIES, N. Boże igrzysko. Warszawa, 1990. ISBN 83-7006-514-7.
-
Základní:
TOPOLSKI, J. Historia Polski. Warszawa - Kraków, 1992. ISBN 9788386290116.
-
Základní:
HISTORIA POLSKI. Red. M. Tymowski, J. Kieniewicz, J. Holzer. Warszawa, 1991. ISBN 2-86914-018-5.
-
Doporučená:
HISTORIA ŚLĄSKA. Red. M: Czapliński, E. Kaszuba, G. Wąs, R. Żerelik. Wrocław, 2002.
-
Doporučená:
MAŁY SŁOWNIK HISTORII POLSKI. Red. J. Czyżewski, M. Kamler. Warszawa, 1991.
-
Doporučená:
POLSKA - ZARYS ENCYKLOPEDYCZNY. Warszawa, 1974.
-
Doporučená:
WANDYCZ, P., S. Střední Evropa od středověku po současnost. Praha, 1998.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium sekundární literatury
|
25
|
Příprava na zápočet
|
25
|
Účast na výuce
|
50
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- orientace v česko-polských vztazích
- orientace na mapě
- znalost základních dějin Polska |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
orientace v základních otázkách týkajících se česko-polských vztahů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC8 - Didaktický test |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|