|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPF / 3DID2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPF
/
3DID2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika polského jazyka 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Polština, Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Polština, Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V přednáškách a seminářích disciplíny KPF/3DID2 se studenti seznámí s teoretickými problémy výuky jednotlivých jazykových složek polštiny a polské literatury. Praktické využití těchto teoretických poznatků studenti prokáží v rámci samostatných pedagogických výstupů během průběžné praxe a v seminářích, pro které vypracují přípravy. Předmět je provázán s průběžnou pedagogickou praxí realizovanou v tomtéž semestru.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet bude udělen za aktivní účast studenta v seminářích a zpracování čtyř konspektů vyučovacích hodin a jejich simulaci na seminářích. Procentuální minimum k získání zkoušky je 70 %.
|
Obsah
|
1. Właściwości nauczyciela języka polskiego. Zaangażowanie nauczyciela w pracy społecznej środowiska. Nauczyciel a proces kształcenia zdalnego (online) i blended learning.
2. Wychowanie kulturalne w szkole.
3. Specyficzne problemy w nauczaniu (dysleksja, dysgrafia, dysotrografia ADHD i in.).
4. Język ciała i komunikacja niewerbalna.
5. Metody i sposoby omawiania utworów literackich. Biografia pisarza. Lektura szkolna, metodyka opracowań lektur.
6. Kształcenie językowe, literackie, kulturalne. Integracja i korelacja w nauczaniu języka polskiego.
7. Czytanie ze zrozumieniem. Cele i rodzaje czytania. Trudności w nauce czytania.
8. Metodyka ćwiczeń w mówieniu i pisaniu na lekcjach języka polskiego.
9. Nauczanie ortografii i interpunkcji. Nauczanie gramatyki. Praca ze słownikiem na lekcji języka polskiego.
10. Nauczanie słownictwa na lekcji jazyka polskiego.
11. Zajęcia praktyczne: instrukcja symulacji sytuacji.
12. Refleksja końcowa.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
NAGAJOWA, M. ABC Metodyki języka polskiego.. Warszawa, 1996. ISBN 9788302042782.
-
Základní:
DZIEDZIC A., PICHALSKA J., ŚWIDERSKA, E. Drama na lekcjach języka polskiego w szkole średniej.. Warszawa, 1992. ISBN 9788302058202.
-
Základní:
BAR, J. Dydaktyka ćwiczeń w mówieniu i pisaniu.. Opole, 1982.
-
Základní:
JAWORSKI, M. Metodyka nauki o języku polskim.. Warszawa, 1991. ISBN 9788302043765.
-
Základní:
CHRZĄSTKOWSKA, B., WYSŁOUCH, S. Poetyka stosowana. Warszawa, 1987. ISBN 9788302027239.
-
Základní:
W KRĘGU ZAGADNIEŃ DYDAKTYKI JĘZYKA I LITERATURY POLSKIEJ. Red. H. Synowiec.. Katowice, 2002. ISBN 83-226-1145-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Praktické zápočty (nelékařské obory)
|
15
|
Četba beletrie v cizím jazyce
|
29
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
15
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
- předmět navazuje na 3DID1, předpokládá se znalosti a schopnosti získané v tomto předmětu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student teoreticky ovládá problematiku výuky polského jazyka, zná postupy pro přípravu vyučovací hodiny. Umí vytvořit kompletní přípravu na vyučovací jednotku. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student teoreticky ovládá problematiku výuky polského jazyka, zná postupy pro přípravu vyučovací hodiny. Umí vytvořit kompletní přípravu na vyučovací jednotku. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC17 - Sebereflexe ústní |
IC8 - Didaktický test |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
E2 - Metody situační |
|
|
|
|