|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPF / 1GR3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPF
/
1GR3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Gramatika 3 - polština
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Polština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Polština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Gramatika 3 navazuje na kurz Gramatika 1 a 2 a je zaměřen na aktivní zvládnutí gramatických pravidel a syntaktických jevů specifikovaných v Obsahu předmětu. Cílem předmětu je upevnění morfologických a syntaktických struktur jazyka a jeho gramatických kategorií, automatizovaná produkce samostatných projevů bez systémových chyb.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní 80% účast na seminářích. Pravidelná příprava na výuku a zpracování úkolů zadaných vyučujícím. Předmět je ukončen zápočtem ve formě písemného testu, který ověřuje aktivní zvládnutí probíraných jazykových jevů. Pro absolvování předmětu je nutné dosáhnout v testu alespoň 70% úspěšnosti.
|
Obsah
|
1. Przedmiot słowotwórstwa, wyrazy i ich struktura. 2. Tworzenie nowych wyrazów. 3. Formanty słowotwórcze, ich struktura i funkcje. 4. Pojęcie typu słowotwórczego i kategorii słowotwórczej. 5. Budowa słowotwórcza rzeczowników. 6. Rzeczowniki złożone. 7. Budowa słowotwórcza czasowników. 8. Budowa słowotwórcza przymiotników. Stopniowanie przymiotników jako kategoria słowotwórcza. 9. Budowa słowotwórcza liczebników. 10. Budowa słowotwórcza zaimków. 11. Budowa słowotwórcza przysłówków. 12. Budowa słowotwórcza przyimków i spójników. 13. Budowa słowotwórcza pozostałych nieodmiennych części mowy.
Počet hodin výuky zahrnuje mj. osobní konzultace, v jejichž rámci vyučující doplňuje poznatky v rozsahu témat uvedených v obsahu předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Wróbel, H. Gramatyka języka polskiego. Kraków, 2001. ISBN 9788386399345.
-
Základní:
Bąk, P. Gramatyka języka polskiego. Warszawa. 2007.
-
Základní:
Grzegorczykowa, R., Laskowski, R., Wróbel, H. (Red.). Gramatyka współczesnego języka polskiego. Morfologia. Warszawa, 1998.
-
Základní:
Jadacka, H. System slowotwórczy polszczyzny. Warszawa, 2001.
-
Základní:
Strutyński, J. Zarys gramatyki polskiej cz. II. Morfologia. Kraków, 1994. ISBN 83-86575-19-0.
-
Rozšiřující:
KLEMENSIEWICZ, Z. Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego. Warszawa, 1986.
-
Doporučená:
Encyklopedia językoznawstwa ogólnego. Red. K. Polański. Warszawa, 1993.
-
Doporučená:
WSPÓŁCZESNY JĘZYK POLSKI. Red. J. Bartmiński.. Lublin, 2001. ISBN 83-227-1699-0.
-
Doporučená:
Nagórko, A. Zagadnienie derywacji przymiotników. Warszawa, 1987.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium sekundární literatury
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
40
|
Příprava na zápočet
|
40
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
13
|
Účast na výuce
|
26
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
160
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Předpokladem k absolvování předmětu je jazyková kompetence umožňující schopnost číst autentické materiály, porozumět mluvenému projevu ve studovaném jazyce a vyhledávat odborné zdroje informací ve studovaném jazyce. Předpokládá se také schopnost samostudia a průběžné přípravy do výuky. Očekává se úroveň jazykové kompetence odpovídající absolvování kurzu Gramatika 2. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student si osvojí gramatické a syntaktické jevy specifikované v obsahu předmětu. Získá podrobné teoretické znalosti o gramatických a syntaktických jevech uvedených v obsahu předmětu. Je schopen používat odbornou terminologii vztahující se k dané oblasti. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže aplikovat jednotlivé jazykové jevy uvedené v obsahu předmětu.
Student si nadále prohlubuje schopnost aplikovat znalosti gramatických pravidel studovaného jazyka i jeho syntaktických struktur a dokáže produkovat samostatné projevy. Je schopen jednotlivé jazykové jevy vysvětlit s využitím příslušné odborné terminologie. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC8 - Didaktický test |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
|
|
|
|