|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / E-OB2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
E-OB2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Observation Train. for Secondary Schools
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Observation Training for Secondary Schools
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
2 / 15
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KPD/E-OB1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
After the introductory seminar, where they get to know the organisation and requests, students go through 10 teaching units of observation at upper secondary schools. There they have got an opportunity to meet the theory and educational reality and to become familiar with it. Also they get a closer look at the occupation of the teacher at the Czech Republic. Each lesson is focused on a particular problem, that is being observed. During the observation students make notes and then collect them into a portfolio.
|
Požadavky na studenta
|
Students reflect the observed educational reality in connection with the knowledge of theory in written form. These reflections become a part of a portfolio, that may contain also some samples of pupils´ work, photos etc. The students participate at the discussion about the observed teaching units, too. The written test will cover below mentioned topics.
|
Obsah
|
1. Methodology - what it means to teach.
2. Communication and interaction.
3. Aims and objectives of the education.
4. Exercises, tasks, problems - their types and cognitive demandingness.
5. Teaching methods.
6. Types of organisation and teaching aids.
7. Evaluation in the Czech schools.
8. Teacher´s and pupil´s key skills.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
POSNER, G. J. Analyzing the Curriculum. New York : Mc-Graw Hill, 1992. ISBN 80-238-1286-6.
-
Základní:
ARENDS, R. I. Learning to teach. New York : McGraw-Hill, 1991. ISBN 0-07-002476-6.
-
Základní:
SPANLING, C. L. Motivation in the Classroom. New York : McGraw-Hill, 1992. ISBN 9781447316107.
-
Základní:
ULJENS, M. School Didactics and Learning. Hove : Psychology Press, 1997. ISBN 9781292025827.
-
Základní:
FISCHER, P. Teaching Children to Thing. Cheltenham : Stanley Thornes, 1990. ISBN 97-80748794416.
-
Základní:
CLAXTON, G. Teaching to learn. London : Cassell, 1990. ISBN 9780304319046.
-
Základní:
PETTY, G. Teaching today: a practical guide. Cheltenham, 2004. ISBN 80-7178-681-0.
-
Základní:
HUOT, J. The Development of Thinking Skills. The Learning Resource. 1998.
-
Základní:
MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : PdF OU, 2002. ISBN 80-7042-266-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
25
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Samostudium
|
50
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostatné vypracování úkolů ze studijní opory
|
40
|
Příprava na test
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
34
|
Celkem
|
240
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
The course is provided by the Department of Education and Adult Education for Erasmus students, especially for those studying teacher education programmes. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- to be able to make the feedback and to evaluate the lesson - to develop communicative skills (argumentation) - to be able to create objectives of teaching units correctly - to be able to compare educational reality in the Czech primary school with educational reality in their native country
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Didaktický test |
Rozbor portfolia studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Pozorování |
|
|
|
|