|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / 3PRX1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
3PRX1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Oborová praxe 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Struktura předmětu je koncipována ve dvou liniích. V první části předmětu si student osvojí dovednost orientovat se v odborné pedagogické literatuře a vyhledávat informace v kurikulárních dokumentech. Druhá část má podobu konkrétních hospitací v různých výchovných a volnočasových zařízeních. Student se v rámci prvního cvičení zúčastní instruktáže v Univerzitní knihovně. Na základě získaných informací pak vyhledá základní školské dokumenty vydané MŠMT, které jsou závazné pro jednotlivé typy zařízení. Tento legislativní rámec mu následně slouží jako teoretická příprava pro hospitaci v zařízeních a střediscích volného času, školní družině, dětském domovu, výchovném ústavu aj., kde se seznámí s činnostmi pedagogických pracovníků. Na základě těchto exkurzí dokáže konkretizovat specifika práce v těchto zařízeních.
|
Požadavky na studenta
|
Student se zúčastní instruktáže v knihovně a hospitační praxe ve vybraných zařízeních. Podmínkou pro udělení zápočtu je alespoň 90% účast na praxi.
Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.
100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
1. fáze - instruktáž v Univerzitní knihovně (práce s on-line katalogem, vyhledávání informací v jednotlivých databázích, další informační zdroje, bibliografická norma). 2. fáze - exkurze v zařízeních primárně orientovaných na výchovu (seznámení s prostředím, základní dokumenty, organizace a typy činností): Dům dětí a mládeže, Marie Majerové 1772, Ostrava - Poruba 708 00. Školní družina při ZŠ V Zálomu, 1/2948, Ostrava - Zábřeh, 700 30. Dětský domov, Reymontova 2a, č.p. 584, Ostrava - Hrabová, 720 00. Výchovný ústav, Slezská 23, Ostava - Hrabůvka 720 00. Diagnostický ústav Bohumín Šunychl, odl. Pracoviště Ostrava, Hájkova 8, Ostrava - Přívoz, 702 00.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MEŠKO, D., KATUŠČÁK, D.,FINDRA, J. a KOl. Akademická příručka (české, upravené vydání). Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Základní:
Němec, J. a kol. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
-
Základní:
SPOUSTA, V. a kol. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1275-7.
-
Základní:
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-423-6.
-
Základní:
SPOUSTA,V. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno: MU, 2002. ISBN 9780030444968.
-
Základní:
HODAŇ, B. Volný čas a jeho současné problémy. Olomouc: UP, 2002. ISBN 8085783371.
-
Základní:
VAŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
16
|
Samostudium
|
10
|
Příprava na odbornou praxi
|
15
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
8
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
10
|
Exkurze
|
2
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
15
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student: - je schopen orientovat se v pedagogických odborných zdrojích (tištěných i elektronických), - dokáže pracovat s rejstříkem, - dokáže pracovat s informací a rozlišovat mezi primárními a sekundárními zdroji, - dokáže vyhodnotit nostnost konkrétních informací pro pedagogiku, - dokáže identifikovat a analyzovat specifika činností v jednotlivých výchovných zařízeních, - je schopen základního hodnocení pozitiv a negativ konkrétních výchovných zařízení. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Rozhovor |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Pozorování |
Prezentace (statická projekce) |
|
|
|
|