|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / 3KOMD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
3KOMD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická komunikace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
- znalost terminologie vztahující se ke komunikaci, interakci a asertivitě - znalost komunikačních technik a prostředků ve vztahu k pedagogické realitě - dovednost recenzovat aktuální publikace - schopnost využít osvojené terminologie v praxi - schopnost řešit náročné pedagogické situace - kompetence - komunikační, interakční a edukační
|
Požadavky na studenta
|
- docházka na cvičení - aktivní účast ve cvičení - samostatná příprava a vedení komunikační techniky - recenze aktuální publikace z oblasti pedagogické reality - samostudium
Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.
100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
1. Všeobecné vymezení pojmu interpersonální komunikace. 2. Formy, druhy, struktura, dynamika a principy interpersonální komunikace. 3. Vymezení pojmu pedagogická komunikace. 4. Analýza obsahu, forem a pravidel pedagogické komunikace. 5. Organizační formy a vyučovací metody v součinnosti s pedagogickou komunikací. 6. Formální a obsahová stránka verbální pedagogické komunikace. 7. Projevy neverbální komunikace. 8. Sociální aspekty pedagogické interakce. 9. Komunikační bariéry v interpersonální komunikaci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha : Grada, 2003. ISBN 978-80-247-2339-6.
-
Základní:
GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno : Paido, 2005. ISBN 80-7315-104-9.
-
Základní:
DEVITO, J.A. Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
-
Rozšiřující:
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-7178-642-X.
-
Rozšiřující:
TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-429-X.
-
Doporučená:
SVATOŠ, T. Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikce: teoretická minima a praktické náměty. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7248-292-0.
-
Doporučená:
SCHNEIDEROVÁ, A. Pedagogická komunikace. Ostrava : OU, 2003. ISBN 80-7042-943-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
25
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
15
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
10
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalost terminologie vztahující se ke komunikaci, interakci a asertivitě, - znalost komunikačních technik a prostředků ve vztahu k pedagogické realitě, - dovednost recenzovat aktuální publikace, - schopnost využít osvojené terminologie v praxi, - schopnost řešit náročné pedagogické situace, - kompetence - komunikační, interakční a edukační. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Pozorování |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|