|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / 2PXP3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
2PXP3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá profesní praxe 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu Souvislá profesní praxe je praktická aplikace teoretických poznatků získaných během studia učitelství pedagogiky pro SŠ. Student prokáže své oborové znalosti i pdagogickou způsobilost přípravou a následnou realizací vyučovacích hodin pedagogiky na SŠ nebo VOŠ. V průběhu praxe student rozvíjí své pedagogické kompetence a seznamuje se s pdagogickou dokumentací žáka, školní tŕídy i školy.
|
Požadavky na studenta
|
Student předloží portfolio, jehož součástí budou protokoly z hospitovaných hodin, písemně zpracované přípravy všech vyučovaných hodin, textové materiály připravené pro výuku (např. vlastní testy, učební pomůcky apod.) nebo související s další činností studenta na praxi, písemná sebereflexe souvislé praxe. Předmět nelze absolvovat během zahraničního studijního pobytu. Pokud student náležitě splní všechny požadavky udělení zápočtu, získá 100 bodů. Výsledný počet bodů se převede na klasifikační stupeň podle platné směrnice rektora OU.
100 - 51 bodů započteno 50 - 0 bodů nezapočteno
|
Obsah
|
Studenti vykonávají praxi v souladu s harmonogramem praxí stanoveným na PdF OU a v průběhu svých výstupů se řídí pokyny vedoucího praxe. Zároveň je předpokládáno, že student v součinnosti s Referátem praxí PdF OU naplní nezbytné administrativní úkony, které s výkonem praxe souvisejí. Předpokládá se, že student dodrží pravidla bezpečnosti práce a že bude pracovat v souladu s profesní etikou.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Iva Červenková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Iva Červenková, Ph.D. (100%),
Mgr. Bc. Martina Matějíček Rozsypalová, Ph.D. (100%),
Mgr. Nikola Sklenářová, Ph.D. (100%),
Mgr. Dana Vicherková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-1541-4.
-
Základní:
GROMNICA, R. Kapitoly z pedagogiky pro střední školy. Ostrava : Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-326-5.
-
Základní:
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
-
Základní:
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha : Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
-
Základní:
ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno : Paido, 2005. ISBN 978-80-7315-092-1.
-
Základní:
ŠŤÁVA, J. Pedagogická praxe budoucích učitelů na PdF MU v Brně. Bratislava : Pedagogické spektrum 3/4, 2004. ISBN 1335-5589.
-
Základní:
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové : Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-808-7.
-
Základní:
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
Základní:
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3357-9.
-
Základní:
MAREŠ, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : MU, 1996. ISBN 80-210-1444-X.
-
Doporučená:
ŠTURMA, J. Didaktika pedagogiky. Hradec Králové : Gaudeamus, 1993. ISBN 80-7041-228-3.
-
Doporučená:
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.
-
Doporučená:
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-85866-33-1.
-
Doporučená:
ŠIMONÍK, O. Oborové didaktiky a pedagogická praxe. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu. [CD ROM]. Brno : MU, 2004. ISBN 80-210-3474-2.
-
Doporučená:
NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Sekundární škola. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Doporučená:
MALACH, J. Základy didaktiky. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-266-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Studium sekundární literatury
|
30
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
30
|
Zpracování podkladů na výuku
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Příprava na odbornou praxi
|
30
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - dovednost aplikovat základní didaktické kategorie ve výuce (vytyčit cíl, schopnost motivovat, užít vhodnou metodu a organizační formu, vytvářet prostředí pro kreativitu, využívat materiální didaktické prostředky a vytvořit učební úlohy). - dovednost analyzovat výukový proces, - dovednost projektovat výuku, - dovednost didakticky analyzovat učivo, - jazykové a komunikativní schopnosti, - dovednost organizovat a řídit práci ve třídě, - schopnost vytvářet aktivizující a kooperující učební prostředí, - diagnostické dovednosti, - schopnost sebereflexe, - je kompetentní k motivačním, komunikačním, prezentačním, organizačním a hodnotícím výukovým činnostem.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Hospitace |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Systematické pozorování studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Instruktáž |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Nácvik jazykových/komunikačních dovedností |
Pozorování |
Projektová výuka |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|