|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPD / 11ZD1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPD
/
11ZD1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář k diplomové práci 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPD/11ZD2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seminář poskytuje studentům informace a pokyny k vypracování diplomové práce a prostor pro její postupné zpracování. Je založen zejména na samostatné práci studenta a průběžných konzultacích. Na začátku semestru se uskuteční úvodní setkání, kde jsou studenti hromadně seznámeni s formálními a obsahovými/metodologickými principy zpracování závěrečné práce. V průběhu semestru probíhají individuální konzultace studenta s vedoucím diplomové práce. Výstupem z předmětu je zpracovaná rešerše dostupné literatury, návrh osnovy celé práce, přehled o teoretických východiscích řešeného problému a návrh jeho řešení. Součástí je formulace cílů práce. Požadované náležitosti jsou zpracovány ve formě záměru (projektu) diplomové práce, který je prezentován na závěrečném setkání studentů a všech vedoucích jejich prací v závěru semestru.
|
Požadavky na studenta
|
IIB15 Rešerše / konspekt
Výstupem z předmětu je mj. zpracovaná rešerše dostupné literatury.
IIA12 Projekt výzkumu / výzkumná zpráva
Student zpracuje návrh osnovy celé práce, přehled o teoretických východiscích řešeného problému a návrh jeho řešení. Součástí je formulace cílů práce. Požadované náležitosti jsou zpracovány ve formě záměru (projektu) diplomové práce.
IC10 Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová)
Projekt diplomové práce prezentován na závěrečném setkání studentů a všech vedoucích jejich prací v závěru semestru.
Kritéria hodnocení:
0-50 - nezapočteno: student nezpracoval a neodevzdal záměr své diplomové práce, záměr nebyl prezentován na závěrečném semináři.
51-100 - započteno: student záměr diplomové práce odevzdal a prezentoval. Body budou uděleny podle následujících kritérií:
- jasné a konkrétní vymezení tématu a výzkumných/řešených problémů; vytýčení cílů práce,
- relevance tématu a zaměření k studovanému programu,
- dodržení předepsané struktury,
- dostatečný počet prostudovaných relevantních informačních zdrojů,
- dodržení bibliografické normy,
- úroveň navrženého postupu řešení,
- srozumitelnost prezentace,
- iniciativa studenta, míra jeho zapojení.
|
Obsah
|
1. Úvodní seminář: formální a obsahové/metodologické principy zpracování závěrečné práce.
2.-12. Individuální konzultace studenta s vedoucím diplomové práce.
13. Závěrečný seminář: setkání studentů a všech vedoucích prací - prezentace projektu diplomové práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
prof. PhDr. Josef Malach, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Iva Červenková, Ph.D. (10%),
Mgr. Milan Chmura, Ph.D. (10%),
prof. PhDr. Josef Malach, CSc. (30%),
Mgr. Bc. Martina Matějíček Rozsypalová, Ph.D. (10%),
doc. PaedDr. Miriam Prokešová, Ph.D. (10%),
doc. PhDr. Zuzana Sikorová, Ph.D. (10%),
PhDr. Marek Václavík, Ph.D. (10%),
Mgr. Dana Vicherková, Ph.D. (10%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Základní:
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
-
Základní:
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2., rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Rozšiřující:
CHRÁSKA, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha : Votobia, 2007. ISBN 80-244-0765-5.
-
Rozšiřující:
HENDL, J., & REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Rozšiřující:
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Rozšiřující:
MAŇÁK, J., ŠVEC, V., & ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005. ISBN 978-80-210-8.
-
Rozšiřující:
HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0700-9.
-
Doporučená:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007. ISBN 978-80-86429-40-3.
-
Doporučená:
ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478-510.. 2013. ISBN 1211-4669.
-
Doporučená:
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-246-2619-2.
-
Doporučená:
MAREŠ, J., & VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23(4), 455-477.. 2013. ISBN 80-210-1070-3.
-
Doporučená:
COHEN, L., MANION, L., & MORRISON, K. Research Methods in Education. 7th Edition. Abingdon, New York: Routledge, 2011. ISBN 978-1-138-2098-86.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Obhajoba (prací, projektů aj.)
|
25
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
25
|
Účast na výuce
|
10
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
30
|
Studium odborného textu v cizím jazyce
|
20
|
Samostudium
|
30
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Nejsou. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- postupu při zpracování diplomové práce (od zadání práce po její odevzdání);
- relevantních informačních zdrojů pro nastudování řešené problematiky;
- bibliografické normy;
- požadavků na formální zpracování a strukturu práce.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- samostatně vyhledat doporučené odborné informační zdroje a zpracovat rešerši;
- kriticky zhodnotit informace získané z doporučených zdrojů;
- vytyčit cíle celé práce, formulovat výzkumný problém, příp. výzkumné otázky;
- navrhnout postup řešení daného problému;
- navrhnout strukturu a zpracovat osnovu diplomové práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IIA12 - Projekt výzkumu / výzkumná zpráva |
IIB15 - Rešerše / konspekt |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
B4 - Sokratovský rozhovor |
D8 - Produkční metody - tvorba odborná, umělecká |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
F8 - Tvorba diagnostického a výzkumného nástroje |
G2 - Samostudium, řízené studium |
G3 - E-learning |
|
|
|
|