|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOV / C3MT1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOV
/
C3MT1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Principy multikulturní tolerance 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Polyprofesně zaměřený předmět s důrazem na formování respektu k lidské důstojnosti při zachování hodnot kulturní identity v multikulturním prostředí. Jde o převzatý kurz Střediska pro výchovu k lidským právům UK Praha a je upraven tak, aby odpovídal moravskoslezským regionálním souvislostem a podmínkám PdF OU. Cílem kurzu je seznámit posluchače s problematikou multikulturního a interkulturního vzdělání, s filozofií norem lidského chování, s obsahy těchto pojmů a teoretickými a filozofickými koncepty, z nichž se skládají.
|
Požadavky na studenta
|
Získání zápočtu je podmíněno aktivní účastí (hodnoceno 50 body) a individuálně zpracovanou seminární prací v podobě řešení konkrétního případu a jeho zdůvodnění. (hodnoceno 50 body)
51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Uznání předmětu v návaznosti na zahraniční studijní pobyty studentů OU: předmět může být uznán za adekvátní předmět úspěšně absolvovaný na zahraniční VŠ.
|
Obsah
|
1. Základní pojmy, kultura jako širší pojem, multikultura, interkultura, postoj k této problematice v Evropské unii. 2. Multikulturní společenství a problematika identity. 3. Demografie současného světa, různost poměrů a vztahů, světová náboženství a jejich úloha v multikulturních společnostech. 4. Osobní a skupinová identita a filozofie norem lidského chování. 5. Možnosti mezináboženského dialogu, náboženská snášenlivost v multikulturním světě. 6. Poláci v moravskoslezském regionu. 7. Multikultura jako edukační problém. 8. Problematika Romů, historie a současnost. 9. Uprchlíci a azylové právo. 10. Práva dětí v Evropské unii. 11. Problematika znevýhodněných dětí. 12. Vhled do sociální antropologie. 13. Konflikty a jejich řešení, mezilidská interakce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
35
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
1
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Celkem
|
69
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá poznatky z oblasti teorie kultury a teorie identity v jejich aplikaci na oblast interkulturní výchovy; osvojí si dovednosti kritické reflexe a sebereflexe jako východisko vztahů k "jinému", "odlišnému". Jako člen projektového týmu rozpracovává jedno ze zvolených témat, plánuje dílčí aktivity, píše projektové portfolio, prezentuje výsledky, čímž prokazuje dovednosti k týmové práci, respektování názorů jiných členů týmu, kritickému myšlení a také realizuje své didakticko-performační dovednosti. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Rozhovor |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Projektová výuka |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|