|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOV / 7SZZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOV
/
7SZZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
SZZ - Občanská výchova s didaktikou
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Občanská výchova s didaktikou
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Státní závěrečná zkouška se skládá ze tří samostatných částí:
- obhajoba diplomové práce
- zkouška z pedagogiky a psychologie
- zkouška z občanské výchovy s didaktikou
a) Charakteristika a cíl diplomových prací:
Diplomovou prací prokáže student schopnost vypořádat se s přiměřeně národným výzkumně teoretickým problémem. Při vlastním řešení prohloubí student poznatky získané během studia o informace z odborné literatury. Během obhajoby DP prokáže student schopnost odborné prezentace.
Téma DP volí student z jednoho ze dvou studijních oborů nebo z pedagogiky a psychologie.
b) Obsah a rozsah SZZ z občanské výchovy s didaktikou:
1. Společenskovědní základ (sociologie a politologie)
2. Humanitní základ (filozofie, etika a dějiny 20. století)
3. Didaktika občanské výchovy
|
Požadavky na studenta
|
Student se ke SZZ přihlásí na studijním oddělení PdF OU a vyplní příslušný formulář. Zkoušený má čas na přípravu (20 minut) poté, co si losem vybere otázky ze tří odborných okruhů. Student je v průběhu zkoušky tázán vždy na jednu otázku z každého okruhu.
Státní zkouška zahrnuje tři okruhy: 1, Sociologicko-politologický přehled 2, Filozoficko-historický přehled 3, Didaktika občanské výchovy
Hodnocení studenta je odvislé od hloubky porozumění tématu, orientaci v české i zahraniční odborné literatuře, je kladen důraz na samostatnost a schopnost vyjadřovat názory a argumety společně s adekvátními příklady, vyjadřovací schopnosti, kultivaci a odbornost jazykového projevu, komplexnost pojetí tématu otázky a provázanost s ostatními tématy z oblasti společenských věd a oborové didaktiky A (91-100 b): Student prokazuje hluboké znalosti a dovednosti v jazykové, literární i didaktické části zkoušky, prokazuje komplexní orientaci v dané problematice včetně didaktických aplikací, vykazuje potřebné teoretické znalosti a dokáže je využívat při práci s textem, v literární části zkoušky využívá čtenářskou zkušenost s nosnými literárními díly. Vyjadřuje se kultivovaným odborným jazykem, jeho sdělení je konzistentní, logicky strukturované, problematiku pojímá v širších jazykovědných a literárněvědných souvislostech. B (81-90 b): Student vykazuje v jazykové, literární i didaktické části zkoušky znalosti a dovednosti na standardní úrovni, teoretické poznatky dokáže aplikovat při práci s textem, v literární části zkoušky využívá čtenářskou zkušenost s nosnými literárními díly, má představu o didaktické transformaci problematiky do výuky. Student je schopen reagovat na dotazy členů komise týkající se neuvedených informací, vykazuje schopnost logického uvažování při vyvozování odpovědí. Vyjadřuje se kultivovaným odborným jazykem, jeho sdělení je logicky strukturované. C (71-80 b): Znalosti a dovednosti studenta jsou v jazykové, literární i didaktické části zkoušky mírně omezené, prokazuje základní orientaci v dané problematice, formuluje podstatné informace a teoretické poznatky dokáže alespoň částečně využít při práci s textem a propojit s čtenářskou zkušeností se stěžejními díly české i světové literatury, je schopen nastínit možnou didaktickou transformaci sledované problematiky do výuky. Jazykový projev má mírné nedostatky. Reaguje na většinu otázek členů komise. D (61-70 b): Znalosti a dovednosti studenta v jazykové, literární i didaktické části zkoušky se vyznačují nedostatky, některé informace uvádí až na základě dotazů zkoušejících, zná však podstatná fakta a teorii je schopen alespoň částečně aplikovat při práci s textem, propojit s čtenářskou zkušeností se stěžejními díly české i světové literatury. Obdobná je míra didaktických znalostí. Úroveň jazykového projevu kolísá. E (51-60 b): Student se v problematice jazykové, literární i didaktické části zkoušky orientuje jen povšechně, potřebné informace vyvozuje na základě četných otázek členů komise, teoretické znalosti a dovednosti aplikuje jen s obtížemi při práci s textem, jeho čtenářská orientace týkající se stěžejních literárních děl je omezená, stejná je míra didaktických znalostí. Úroveň jazykové projevu, jeho logičnost kolísá. F (50-0 b): Student prokazuje závažné nedostatky v jazykové, literární i didaktické části zkoušky, nedisponuje dostatečnými znalostmi a dovednostmi a není schopen je aplikovat při práci s textem. Tato skutečnost se odráží i v celkové úrovni jeho projevu.
Informace k SZZ jsou uveřejněny na Portále
|
Obsah
|
Okruhy a otázky ke SZZ jsou přístupné na internetových stránkách KOV PdF OU a na sekretariátu katedry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Zvládnutí předepsaných zkoušek a zápočtů, uzavření studia oboru, včetně odevzdání diplomové práce. |
|
Výsledky učení
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Po absolvování magisterského studia student prokáže, že je šíří i kvalitou získaných poznatků, dovedností a kompetencí odborně připraven pro pedagogickou praxi učitele občanské výchovy na základní škole.
- je schopen orientovat se v československých (českých) dějinách a evropských dějinných procesech 20. století, charakterizuje jednotlivé vývojové etapy dějin umění v Evropě i českých zemích
- prokazuje hlubší poznatky ze sociologické teorie, samostatně analyzuje jednotlivé společenské jevy, popíše podstatnou část sociální reality v sociologických pojmech
- orientuje se v základních směrech filozofického myšlení, cestou analýzy a srovnávání klasických filozofických koncepcí rozvíjí své interpretační a argumentační dovednosti
- interpretuje politické procesy a jevy, orientuje se v mezinárodních vztazích, umí analyzovat příčiny politických jevů, získává hlubší přehled v oblasti politických věd
- nachází souvislosti mezi ekonomickými veličinami, dokáže vysvětlit principy fungování tržního mechanismu, analyzuje základní prvky trhu
- zná rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, očekávané výstupy vzdělávacího oboru Výchova k občanství, klíčové kompetence a průřezová témata RVP ZV, charakterizuje, správně volí a používá jednotlivé vyučovací formy a metody, provádí didaktickou analýzu učiva, rozvíjí komunikativní dovednosti a respektuje zásady pedagogické komunikace, zpracovává plán výukového projektu a obhajuje ho
- je schopen kritické reflexe a sebereflexe
- analyzuje a interpetuje odborné texty
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC6 - Ústní zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozhovor |
Systematické pozorování studenta |
Rozbor portfolia studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|