|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOV / 3EMUL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOV
/
3EMUL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie multikulturalismu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 1
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přednášková část kursu bude věnována významným teoretikům multikulturalismu: J. Rawlsovi, J. Razovi, Ch. Taylorovi, M. Walzerovi, W. Kymlickovi a J. Habermasovi. Cílem této části je představit přehled jednotlivých poloh přemýšlení o multikulturní společnosti, objasnit postoje probíraných filosofů a ukázat styčné body a rozdíly mezi nimi. Seminární část se bude týkat reflexe konkrétních problémů, se kterými se liberální multikulturní společnost vypořádává.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na seminářích. 2. V případě nesplnění prvního požadavku vypracování seminární práce týkající se některého z probíraných témat.
51 - 100 bodů - započteno 0 - 50 bodů - nezapočteno
Uznání předmětu v návaznosti na zahraniční studijní pobyty studentů OU: předmět může být uznán za adekvátní předmět úspěšně absolvovaný na zahraniční VŠ.
|
Obsah
|
I. Teoretikové 1. J. Rawls 2. J. Raz 3. W. Kymlicka 4. Ch. Taylor 5. M. Walzer 6. J. Habermas 7. A. Gutmannová
II. Problémy 8. Jednotlivec a kulturní komunita 9. Přežití kultury 10. Rovnost v multikulturní společnosti 11. Neutralita státu 12. Politická struktura multikulturní společnosti
III. Kritika 13. Kritika multikulturalismu
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Samostudium
|
35
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
35
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
5
|
Příprava na test
|
10
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Studium pramenů
|
10
|
Celkem
|
110
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Na konci kurzu student: - interpretuje základní teorie multikulturalismu - pracuje samostatně - chápe provázanost politických, ekonomických, sociálních a kulturních jevů v rámci euroamerické civilizace - kriticky pracuje se studijními materiály - diskutuje - orientuje se v problematice vztahu jednotlivých kulturně civilizačních okruhů
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozhovor |
Systematické pozorování studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
|
|
|
|