|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOV / 33GVY
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOV
/
33GVY
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Environmentální a globální výchova
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KOV/3KGVY
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz rozvíjí znalosti a dovednosti studenta v oblasti environmentální (dříve ekologické) výchovy a globální výchovy. V základu je věnován vztahu člověka a prostředí, ve snaze akcentovat význam ochrany životního prostředí (environmentální složka), a otázce pochopení světa jako celistvého (holistického) systému a širokého spektra změn v něm (globální složka).
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních. Referát (8 000 znaků) na jedno z probíraných témat. 66 % úspěšnost písemné zkoušky.
91 - 100 bodů - A - 1 81 - 90 bodů - B - 1,5 71 - 80 bodů - C - 2 61 - 70 bodů - D - 2,5 51 - 60 bodů - E - 3 0 - 50 bodů - F - 4
Uznání předmětu v návaznosti na zahraniční studijní pobyty studentů OU: předmět může být uznán za adekvátní předmět úspěšně absolvovaný na zahraniční VŠ.
|
Obsah
|
1. Globální problémy (a některá pozitiva). 2. Globalizace - pro a proti. 3. Ovzduší - ozonová díra a změny klimatu 4. Mizející lesy a pralesy 5. Oceány 6. Kolonialismus a přírodní národy 7. Třetí svět: Dva pohledy na rozvoj 8. Ekologie a ekonomie. Alternativní ekonomické modely a návrhy řešení změnou systému. 9. Otázka moci - politika, ekonomie a životní prostředí. Světová banka a Mezinárodní měnový fond. Světová obchodní organizace (WTO). 10. Technika a životní prostředí - některé souvislosti. 11. Právo a životní prostředí. Role slaďování s legislativou EU. 12. Ekologické hnutí - permakultura - ekologická výchova - ekologicko-ekonomické alternativy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
POHNEROVÁ, M. Duchovní a smyslová výchova. Polička : Fantisk, 1994. ISBN 80-901438-2-2.
-
Základní:
PIKE, G., SELBY, D. Globální výchova. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.
-
Základní:
Schumacher, E. F. Malé je milé.. Doplněk, Brno, 2000. ISBN 80-7169-117-8.
-
Základní:
LIBROVÁ, H. Pestří a zelení. Brno, 1994. ISBN 80-85368-18-8.
-
Základní:
Seymour, John, Herbert Girardet. Zelená planeta. Ekologický program pro každého. Praha : Mladá fronta, 1993. ISBN 80-204-0396-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|