|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOV / 22ZM2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOV
/
22ZM2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
SZZ - Občanská výchova s didaktikou
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Občanská výchova s didaktikou
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KOV/2SZM2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Státní závěrečná zkouška se skládá ze tří samostatných částí:
- obhajoba diplomové práce - zkouška z pedagogiky a psychologie - zkouška z občanské výchovy s didaktikou
a) Charakteristika a cíl diplomových prací:
Diplomovou prací prokáže student schopnost vypořádat se s přiměřeně národným výzkumně teoretickým problémem. Při vlastním řešení prohloubí student poznatky získané během studia o informace z odborné literatury. Během obhajoby DP prokáže student schopnost odborné prezentace.
Téma DP volí student z jednoho ze dvou studijních oborů nebo z pedagogiky a psychologie.
b) Obsah a rozsah SZZ z občanské výchovy s didaktikou: - sociologie, politologie a dějiny společenských teorií - dějiny myšlení - filozofie, etika, filozofická antropologie - didaktika OV
|
Požadavky na studenta
|
Student se ke SZZ přihlásí na studijním oddělení PdF OU a vyplní příslušný formulář. Zkoušený má čas na přípravu (20 minut) poté, co si losem vybere otázky ze tří odborných okruhů. Student je v průběhu zkoušky tázán vždy na jednu otázku z každého okruhu.
Státní zkouška zahrnuje tři okruhy: 1, Sociologicko-politologický přehled 2, Filozoficko-historický přehled 3, Didaktika občanské výchovy
Uznání předmětu v návaznosti na zahraniční studijní pobyty studentů OU: předmět NEmůže být uznán za adekvátní předmět úspěšně absolvovaný na zahraniční VŠ.
A (91-100 b): Student prokazuje hluboké porozumění tématu a orientaci v české i zahraniční odbroné literatuře. Samostatně a jasně vyjadřuje názory a argumenty, uvádí adekvátní příklady, vyjadřuje se kultivovaným odborným jazykem, jeho sdělení je konzistentní, logicky strukturované, téma je pojato komplexně s odkazy k jiným tématům z oblasti společenských věd a oborové didaktiky. B (81-90 b): Porozumění tématu je na standardní úrovni, student se orientuje v základní české odborné literatuře, samostatně a jasně vyjadřuje názory a argumenty, uvádí adekvátní příklady, vyjadřuje se kultivovaným odborným jazykem, jeho sdělení je logicky strukturované, chybějící informace je student schopen doplnit na základě otázek členů komise. C (71-80 b): Student prokazuje mírně omezené porozumění tématu, názory a argumenty nejsou zcela úplné, avšak je schopen sdělit podstatné informace. Po jazykové stránce má jeho projev mírné nedostatky. Uvádí jen omezené množství příkladů. Na většinu otázek členů komise je schopen odpovědět. D (61-70 b): Studentovo vyjádření vykazuje nedostatky, avšak zná podstatná fakta, část z nich si je schopen vybavit až na základě dotazování členů komise. Projev obsahuje častější gramatické nedostatky. E (51-60 b): Student prokazuje povrchní porozumění tématu, názory a argumenty nejsou dostatečně promyšlené. Své sdělení není schopen doložit příklady. Projev je nesouvislý, s gramatickými chybami. F (50-0 b): Student prokazuje závažné nedostatky v porozumění tématu a nedostatečnou orientaci v oblasti společenských věd a oborové didaktiky.
|
Obsah
|
Okruhy a otázky ke SZZ jsou přístupné na internetových stránkách KSV PdF OU a na sekretariátu katedry.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Literatura je uvedena v sylabech předmětů, jejichž obsah je součástí státní závěrečné zkoušky..
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování magisterského studia student prokáže, že je šíří i kvalitou získaných poznatků, dovedností a kompetencí odborně připraven pro pedagogickou praxi učitele občanské výchovy na základní škole.
- je schopen orientovat se v československých (českých) dějinách a evropských dějinných procesech 20. století, charakterizuje jednotlivé vývojové etapy dějin umění v Evropě i českých zemích - prokazuje hlubší poznatky ze sociologické teorie, samostatně analyzuje jednotlivé společenské jevy, popíše podstatnou část sociální reality v sociologických pojmech - orientuje se v základních směrech filozofického myšlení, cestou analýzy a srovnávání klasických filozofických koncepcí rozvíjí své interpretační a argumentační dovednosti - interpretuje politické procesy a jevy, orientuje se v mezinárodních vztazích, umí analyzovat příčiny politických jevů, získává hlubší přehled v oblasti politických věd - nachází souvislosti mezi ekonomickými veličinami, dokáže vysvětlit principy fungování tržního mechanismu, analyzuje základní prvky trhu - zná rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, očekávané výstupy vzdělávacího oboru Výchova k občanství, klíčové kompetence a průřezová témata RVP ZV, charakterizuje, správně volí a používá jednotlivé vyučovací formy a metody, provádí didaktickou analýzu učiva, rozvíjí komunikativní dovednosti a respektuje zásady pedagogické komunikace, zpracovává plán výukového projektu a obhajuje ho - je schopen kritické reflexe a sebereflexe - analyzuje a interpetuje odborné texty
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Rozbor portfolia studenta |
Rozhovor |
Systematické pozorování studenta |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
|
|
|
|