|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOV / 22ANT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOV
/
22ANT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Integrální antropologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Cvičení
20
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Integrální antropologie je snahou o všestranné studium člověka. Na základě zkušenosti speciálních věd a filozofie je hledána odpověď na otázku: Co je to člověk? Vymezení člověka jako druhové bytosti se opírá o analýzu kultury, společnosti, vědomí, poznávacího, hodnotového a praktického vztahu člověka k realitě. Systematický výklad zahrnuje i kritický rozbor tradičních definic člověka. Zvláštní pozornost je věnována společnosti jako systému podmínek lidského života. Je nabídnut celistvý pohled na lidský život jako souhrn různých druhů aktivity.
|
Požadavky na studenta
|
1. Aktivní účast na cvičeních a pravidelná docházka 80 % (hodnoceno 20 body) 2. Referát. (hodnoceno 30 body) 3. Ústní zkouška (hodnoceno 50 body)
91 - 100 bodů - A - 1 81 - 90 bodů - B - 1,5 71 - 80 bodů - C - 2 61 - 70 bodů - D - 2,5 51 - 60 bodů - E - 3 0 - 50 bodů - F - 4
|
Obsah
|
Téma 1. Metodologická východiska poznání člověka. Téma 2. Člověk v dějinách evropského myšlení. Téma 3. Základní světonázorové kontexty současného zkoumání člověka. Téma 4. Definice člověka. Téma 5. Svoboda. Téma 6. Člověk a kultura. Téma 7. Člověk a příroda. Téma 8. Člověk a společnost Téma 9. Systém společnosti Téma 10. Lidský život. Téma 11. Lidská činnost a vědomí Téma 12. Člověk a hodnoty Téma 13. Poznání
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Feber, J. Filozofická antropologie. Ostrava: VŠB-TU, 2008. ISBN 80-7178-627-6.
-
Doporučená:
CORETH, E. Co je člověk?. Praha : Zvon, 1996. ISBN 80-7113-170-9.
-
Doporučená:
SUCHODOLSKI, B. Co je člověk? Praha, 1978. ISBN 92-820-1021-X.
-
Doporučená:
Wolf, J. Člověk a jeho svět. Praha, 1993.. ISBN 978-80-7387-816-0.
-
Doporučená:
KOHÁK, E. Člověk, dobro a zlo. Praha, 1993. ISBN 80-9016-25-3-3.
-
Doporučená:
Člověk v moderních vědách. Praha 1992. ISBN 80-7007-028-5.
-
Doporučená:
Seilerová, B. Člověk v paradigmatech filozofickej antropologie. K syntéze výpovedí o. ISBN 80-88778-10-7.
-
Doporučená:
CASSIRER, E. Esej o člověku, Praha, 1977.
-
Doporučená:
PELCOVÁ, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0076-5.
-
Doporučená:
LETZ, J. Filozofická antropológia. Bratislava, 1994. ISBN 978-80-7231-830-8.
-
Doporučená:
PEŠKOVÁ, J. Já, člověk. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-21766-4.
-
Doporučená:
WILSON. E. O lidské přirozenosti.. Praha, 1993. ISBN cnb000019613.
-
Doporučená:
Šlosiar, J. Od antropologizmu k filozofickej antropológii. Bratislava 2002.
-
Doporučená:
GARAUDY, R. Perspektivy člověka. Praha, 1964. Praha, 1965. ISBN cnb000480372.
-
Doporučená:
LEVY, D. Politický řád. ( Filozofická antropologie). Praha, 1993. ISBN 80-901424-4-3.
-
Doporučená:
LACROIX, J. Smysl člověka. Praha, 1970. ISBN 978-0-631-23270-4.
-
Doporučená:
KUČEROVÁ, S. Úvod do pedagogické antropologie a axiologie. Brno 1992. ISBN 80-210-0141-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Semestrální práce
|
30
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
2
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Studium odborného textu v českém jazyce
|
40
|
Celkem
|
105
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|