|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KND / VZPVZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KND
/
VZPVZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vliv zevních podmínek na vývoj dítěte
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKP/VZPVZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován k získání přehledných znalostí o dítěti (znalostí psychomotorického vývoje dítěte, zvláštnostech jednotlivých vývojových období, znalostí z genetiky a vrozených vývojových vadách a dále pak přehledných znalostech ze speciální pediatrie) zejména v kontextu ovlivnění vývoje dítěte faktory zevního prostředí. V rámci výuky jednotlivých nosologických jednotek je také kladen důraz na prevenci v pediatrii, a to jak ve vztahu ke konkrétnímu jedinci, tak z hlediska dětské populace jako celku.
|
Požadavky na studenta
|
1.Minimálně 80% účast na výuce vyučujících v prezenční kartě. 2 Kombinovaná zkouška (test/ústní) - v případě, že student již má z předmětu v semestru zápočet - rozsah ústní zkoušky je dán odpřednášeným učivem + ev. dalším z doporučené literatury - 70% správných odpovědí v písemném případně elektronickém testu. Test je určen k ověření znalostí z pediatrie před ústním pohovorem (rozsah: pediatrie přednášená v rámci výuky, viz bod 4).
|
Obsah
|
1. dítě zdravé, nemocné, ohrožené, postižené. Pojem zdraví a normy v pediatrii. Rodina, náhradní rodinná péče. 2. Rozdělení dětského věku - zvláštnosti jednotlivých období. pojem věk a jeho stanovení. 3. Psychomotorický vývoj dítěte. Dědičné nemoci a vrozené vady. 4. Patologie prenatálního vývoje, novorozenec fyziologický a patologický. 5. Nemoci dýchacího ústrojí u dětí. 6. Nemoci zažívacího traktu u dětí. 7. Nemoci srdce a oběhu u dětí. 8. Nemoci ledvin a močových cest. 9. Nemoci žláz s vnitřní sekrecí u dětí. 10. Nemoci imunity, alergie u dětí. 11. Nemoci krve a krvetvorby u dětí. 12. Nemoci nervového ústrojí u dětí. 13. Infekční nemoci u dětí. 14. Základy resuscitace dětí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Mungu AC. Pediatrie. Praha, Grada Publishing a.s. 1 české vydání, 2009. ISBN 978-80-247-2525-3.
-
Základní:
Klíma J. et al. Pediatrie. Eurolex Bohemia, Praha, 2003. ISBN 80-86432-38-6.
-
Základní:
Pediatrie
(Slaný J.)
-
Základní:
Hrodek a kol. Pediatrie. Grada, Praha, 2002. ISBN 80-7262-178-5.
-
Základní:
Lebl J. a kol. Preklinická pediatrie. Praha, Galén, 2003. ISBN 80-7262-207-2.
-
Doporučená:
Komárek V et al.:. Dětská neurologie: vybrané kapitoly. Praha: Galen, 2008. ISBN 978-80-7262-492-8.
-
Doporučená:
Jackson, D.B., Saunders,R.B. Child Health Nursing. A Comprehensive Approach to The Care of Children and Their Families. Philadelphia: Lippincott-Raven Publishers, 1993. ISBN 0-397-54725-0.
-
Doporučená:
Ashwill, J.W., Droske, S.C. Nursing Care of Childern: Principles and Practice. Philadelphia: W.B. Saunders Co, 1997. ISBN 0-7216-6488-1.
-
Doporučená:
Šašinka,M. a kol. Pediatria I, II.. Košice:Status, 1998. ISBN 80-967963-0-5.
-
Doporučená:
Niessen K.H.:. Pediatrie.. Scientia Medica, 1996. ISBN 80-85526-29-8.
-
Doporučená:
Hladík M. Pediatrie pro studenty ošetřovatelství. Slezská univerzita Opava, 2008. ISBN 978-80-7248-472-0.
-
Doporučená:
PIAGET, J. Psychologie dítěte. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-309-9.
-
Doporučená:
Lébl, J. Růst dětí a jeho poruchy. Praha: Galén, 1996. ISBN 80-85824-30-2.
-
Doporučená:
Dunovský, J. a kol. Sociální pediatrie : vybrané kapitoly. PRAHA: GRADA, 1999. ISBN 80-7169-254-9.
-
Doporučená:
Dunovský, J. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
-
Doporučená:
Nečasová, A. Vybrané kapitoly z dětského lékařství a ošetřovatelské péče o děti a dorost. I. a II.. Brno: IDVPZ, 1996. ISBN 80-7013-223-X.
-
Doporučená:
Lisá, L. a kol. Vývoj dítěte a jeho úskalí. Praha: Avicenum, 1986. ISBN cnb000019461.
-
Doporučená:
Langmeier, J. Vývojová psychologie pro dětské lékaře. Praha: Avicenum, 1983. ISBN 80-201-0098-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
28
|
Studium sekundární literatury
|
15
|
Samostudium
|
5
|
Příprava na zkoušku
|
14
|
Studium pramenů
|
15
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Po absolvování výuky v předmětu Pediatrie studující získává základní náhled na problematiku zdraví i nemoci v období dětského věku a základní přehled jeho specifik. Tyto znalosti mu mají umožnit se kvalifikovaně posoudit vliv faktorů zevního prostředí na vývoj dítěte na úrovni středního a vyššího zdravotního personálu ve spolupráci s lékařským personálem.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC7 - Písemná zkouška |
IC6 - Ústní zkouška |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A1 - Přednáška |
|
|
|
|