|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMA / 7VPDM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMA
/
7VPDM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané problémy z didaktiky matematiky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
6 / -
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMA/NEMEM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student dokáže navrhnout vlastní metody ve výuce matematiky, implementuje metody do vyučovacího procesu,prezentuje,analyzuje výsledky implementace.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování vybraného tématu a prezentace. Aktivní účast na semináři.
|
Obsah
|
Předmět je zaměřen na představení námětů, hledání a tvorbu vlastních návrhů různých (méně či více) netradičních přístupů k výuce matematiky, prostředků pro výuku matematiky, využití matematických úloh pro podporu interdisciplinarity, posílení kooperativní výuky, užití ICT ve výuce matematiky a také edukační proces zážitkovou formou, včetně námětů na vhodnou popularizaci matematiky.
Vybrané návrhy jsou jednotlivými studenty zpracovány a pilotně prezentovány. Následně probíhá analýza prezentovaných návrhů a jejich zhodnocení.
Alternativně může být řešeno jedno či několik společných témat formou projektu, výsledky potom prezentují studenti společně.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Konečná, P. Moderní didaktické metody v matematice. studijní text OU, Ostrava, 2013.
-
Doporučená:
Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika. Portál Praha, 2001. ISBN 80-7178-581-4.
-
Doporučená:
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.
-
Doporučená:
ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3341-8.
-
Doporučená:
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6.
-
Doporučená:
Kopka, J. Umění řešit matematické problémy. ISBN 978-80-903625-5-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Zpracování podkladů na výuku
|
20
|
Účast na výuce
|
13
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Samostudium
|
10
|
Semestrální práce
|
10
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
B1 - Diskuse |
B6 - Brainstorming, brainwriting, snowballing |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
D1 - Nácvik a vytváření dovedností komunikačních/jazykových |
D7 - Nácvik a vytváření dalších profesních dovedností (lékařských, právních aj.) |
E1 - Metody heuristické, badatelské, výzkumné |
E4 - Didaktické hry |
G2 - Samostudium, řízené studium |
G1 - Skupinové a kooperativní učení |
|
|
|
|