|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLA / 2LAIT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLA
/
2LAIT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Latina a informační technologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Latina a internet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je seznámit studenty s aktuálními možnostmi, které nabízí výpočetní technika pro studium latiny a práci s latinskými klasickými a středověkými texty (databáze, editory, digitalizované rukopisy). Studenti získají přehled o důležitých webových stránkách, naučí se pracovat se speciálními databázemi, seznámí se s výhodami a nevýhodami počítačových slovníků atd.
|
Požadavky na studenta
|
Předpokládá se aktivní účast v semináři; v průběhu semestru student zpracuje podrobnou anotaci vybrané webové stránky a rešerši pramenů a literatury k vybranému tématu.
|
Obsah
|
1. Využití PC při práci s latinskými texty.
2. Specializované bibliografie na internetu.
3. Odborná periodika - možnosti přístupu k jednotlivým článkům.
4. Databáze klasických textů - volně přístupné a placené (Bibliotheca Teubneriana).
5. Databáze středověkých textů - volně přístupné a placené (Patrologia Latina).
6. Pomůcky ke studiu na Internetu (Orbis Latinus), počítačové slovníky a překladače.
7. Tvorba elektronických pomůcek (Memrise), citace internetových zdrojů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
13
|
Samostudium
|
10
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
4
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
117
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student zná aktuální možnosti, které nabízí výpočetní technika pro studium latiny a práci s latinskými klasickými a středověkými texty (databáze, editory, digitalizované rukopisy). Má přehled o důležitých webových stránkách, umí pracovat se speciálními databázemi, dokáže zhodnotit výhody a nevýhody počítačových slovníků. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC11 - Aktivita ve výuce (při diskusi, skupinové práci apod.) |
IC10 - Prezentace ve výuce (individuální nebo skupinová) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
|
|
|
|