|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIK / GPBOV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIK
/
GPBOV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Badatelsky orientovaná výuka s ICT
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Mobilní dotyková zařízení (tablety, mobilní telefony) jako i další moderní technická zařízení (robotické a elektronické stavebnice) jsou vybavována senzory, které umožňují provádět nejrůznější měření a experimenty. Podobné možnosti nabízí virtuální laboratoře, počítačové simulátory apod. Cílem předmětu je seznámit studenty s těmito zařízeními, naučit je připravit a zorganizovat experiment, který vede k učení se objevováním, ke konstrukci nových poznatků. Předmět bude zaměřen na využití prostředků ICT v přírodovědných předmětech a jeho smyslem bude připrava projektu badatelsky orientované výuky - od návrhu projektu, přípravu experimentu a praktické měření a sběr dat (s využitím ICT), až k zpracování dat a jejich interpretaci.
|
Požadavky na studenta
|
- aktivní účast ve výuce (70%)
- aktivní účast při řešení zadaných úkolů - vlastní vypracování seminární práce (vlastní rozsah i obsah)
- aktivní prezentace studentské seminární práce ve výuce předmětu
- samostatné studium
|
Obsah
|
Senzory mobilních zařízení.
Měření s mobilními zařízeními.
Senzory robotických stavebnic.
Měření s robotickými stavebnicemi.
Další měřící zařízení.
Počítačové simulátory a možnost měření.
Zpracování výsledků měření s využitím ICT.
Příprava učitele na výuku s podporou badatelsky orientovaných aktivit pro žáky.
Hodnotící metody badatelsky orientované výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kalaš, I. Premeny školy v digitálnom veku. Bratislava, 2013. ISBN 978-80-10-02409-4.
-
Základní:
Nagyová, I. Programování a měření s roboty. Ostrava: Ostravská univerzita, 2014.
-
Doporučená:
Dostál, J. Badatelsky orientovaná výuka : pojetí, podstata, význam a přínosy. Olomouc, 2015. ISBN 978-80-244-4393-5.
-
Doporučená:
Pech, P. a kol. Badatelsky orientovaná výuka matematiky a informatiky s podporou technologií. České Budějovice, 2015. ISBN 80-86039-96-X.
-
Doporučená:
Šnajder, Ľ., Daneshjoová, D., Gondová V. Informatické pracovní listy s bádateľskými aktivitami. Košice, 2011. ISBN 978-80-7366-084-0.
-
Doporučená:
Tým projektu Badatelé.cz. Průvodce pro učitele badatelsky orientovaným vyučováním. Praha, 2013. ISBN 80-900314-1-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
20
|
Celkem
|
91
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - znalost pojmů z oblasti badatelsky orientované výuky, - dovednost vytvářet úlohy pro učení se objevováním s podporou ICT, - dovednost provádět měření s mobilními dotykovými zařízeními, - dovednost provádět měření s dalšími moderními zařízeními, - schopnost vést badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech, - schopnost definovat vhodné úlohy pro žáky, - schopnost zpracovat výsledky badatelsky orientované výuky, - kompetence - analyzovat a řešit problémy, - kompetence - kreativita a logické a analytické myšlení, - kompetence - informační technologie.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Bodové hodnocení |
Slovní hodnocení |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace |
Instruktáž |
Metody dovednostně-praktické |
Prezentace (statická projekce) |
Projektová výuka |
Skupinová a kooperativní výuka |
Výuka podporovaná počítačem |
|
|
|
|