|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIK / BKPRX
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIK
/
BKPRX
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praxe souvislá
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
3
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIK/BPPRX
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti dostanou možnost aplikovat teoretické poznatky získané v průběhu dosavadního studia přímo v podmínkách každodenní praxe ve školách, školních družinách a zařízeních pro práci s mládeží.
|
Požadavky na studenta
|
- návrh učební pomůcky (animace, prezentace, metodický list, apod.) a její praktické zavedení do výuky. - realizace výuky v délce 15 vyučovacích hodin/ semestr.
Zápočet bude udělen na základě vyplněné a potvrzené zápočtové listiny.
Praktické výstupy z vykonané praxe ( 0-100 bodů) - učební pomůcka a realizace výuky (minimum 51 bodů)
100 - 51 bodů - započtěno 50 - 0 bodů - nezapočteno
|
Obsah
|
Cílem praxe je propojit a ověřit znalosti studentů v reálném pracovním světě a dále rozvinout jejich samostatnou a tvůrčí činnost. Povinná odborná praxe je vykonávána ve firmách, na ZŠ a SŠ, v agenturách zaměřených především na celoživotní vzdělávání, v rezortních a podnikových vzdělávacích organizacích, v informačních centrech, knihovnách, ale také v školních družinách a zařízeních pro práci s mládeží, sociálních ústavech. Studenti jsou uvedeni do problematiky chodu firmy či organizace a na základě studiem získaných teoretických poznatků mají možnost účastnit se navrhovaných řešení. Praxe podporuje rozvoj samostatných tvůrčích schopností a reflektuje teoretické znalosti a dovednosti probírané v jednotlivých předmětech. Studenti dostanou možnost aplikovat poznatky získané teoretickým studiem při přípravě, realizaci a evaluaci přímo v reálných podmínkách. Studenti budou prakticky organizovat a vést část mimoškolní nebo volnočasové aktivity, dokážou vytvářet pomůcky do výuky (s podporou ICT). Získají takto kompetence k použití ICT v reálných vzdělávacích činnostech.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
Doporučená:
SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T. a kol. Souvislé profesní praxe v přípravném vzdělávání učitelů primární školy: metodické pokyny a příklady dobré praxe. Ostrava: PdF OU, 2009. ISBN 978-80-7368-427-3.. ISBN 978-80-7368-906-3.
-
Doporučená:
Jay, R., Templar, R. Velká kniha manažerských dovedností. Praha, 2006. ISBN 80-7184-394-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na odbornou praxi
|
10
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Odborná praxe (školy, úřady, nemocnice, ústavy)
|
80
|
Zpracování podkladů na výuku
|
80
|
Celkem
|
180
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student získá: - teoretickou znalost pedagogicko-psychologických zásad pro adekvátní přípravu ukázkové výukové jednotky, - schopnost prakticky organizovat a vést část mimoškolní nebo volnočasové aktivity, - praxi při ověření teoreticky získaných vědomostí s organizací a vedením vzdělávací činnosti (mimoškolní kurz, volnočasová aktivita, vzdělávání dospělých, apod.), - dovednost vytvářet pomůcky do výuky (za použití ICT), - kompetence k použití ICT v reálných vzdělávacích činnostech.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Slovní hodnocení |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Metody dovednostně-praktické |
Metody e-learningu (tutoriál,, elektronické výukové materiály) |
Pozorování |
|
|
|
|