|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIK / 6PZBP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIK
/
6PZBP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačové zpracování bakalářských prací
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
24 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti jsou seznámeni se základy počítačové typografie, jak editovat delší texty, upravovat stránky, vytvořit osnovu, jak tvořit tabulky, psát matematické vzorce a vkládat obrázky do textu. Součástí je informace o normách pro psaní dokumentů a psaní bibliografických citací. Dále si zopakujeme základy statistiky pro možnosti zpracování údajů pedagogického výzkumu.
Základní výukové texty, zadání úkolů a další požadavky na studenta jsou uloženy v LMS MOODLE Ostravské univerzity. Tento systém je dosažitelný z internetu z adresy http://moodle.osu.cz. Do tohoto systému také studenti vkládají svá řešení korespondenčních úkol
|
Požadavky na studenta
|
- samostudium doporučených studijních materiálů
- studium literárních pramenů k VŠKP
- zpracování seminární práce dle zadání
- oprava seminární práce dle připomínek
- osobní individuální konzultace včetně e-mailové komunikace s vyučujícím
seminární práce a jejich ústní prezentace 0-100 bodů, minimum 51 bodů
100 - 51 bodů ZAPOČTENO
50 - 0 bodů NEZAPOČTENO
|
Obsah
|
Struktura VŠKP, obsah kapitol s důrazem na úvod a závěr.
Počítačová prezentace, vystoupení před publikem.
Sazba a formátování textu, styly.
Obvyklé chyby při editování textu.
Možnosti nastavení automatických úprav.
Příklady pravidel sazby, korekturní značky.
Vkládání tabulek a grafů.
Vkládání obrázků a dalších objektů.
Bibliografické citace, citační etika a citační styly.
Norma pro citace ČSN ISO 690 (01 0197).
Metody citování literatury v textu.
Struktura bibliografických záznamů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
František Francírek. Bakalářská práce - Co, jak a proč připravit, zpracovat, napsat a zhodnotit (obhájit). Praha, 2012. ISBN 978-80-905287-2-7.
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Základní:
CHRÁSKA. M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-7454-553-5.
-
Základní:
Pavel Kočička. Praktická typografie. Brno, 2004. ISBN 80-722-6385-4.
-
Základní:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Rozšiřující:
Eva Szotkowská Lacková. Bakalářská a diplomová práce je hra, aneb, 10+5 tipů, jak napsat závěrečnou práci rychle, efektivně a bez stresu. Praha, 2019. ISBN 978-80-270-5293-6.
-
Rozšiřující:
CHRÁSKA. M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha: Votobia, 2007. ISBN 8070677988.
-
Rozšiřující:
Josef Pecinovský, Rudolf Pecinovský. Office 2019. Praha, 2019. ISBN 978-80-247-2303-7.
-
Rozšiřující:
Hendl, J. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0981-2.
-
Rozšiřující:
MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Praha: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
-
Doporučená:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 80-86429-40-7.
-
Doporučená:
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 9788024601397.
-
Doporučená:
Peter Ondrejkovič. Kapitoly z metodológie výskumu v sociálnych vedách. Bratislava, 2017. ISBN 9788097266103.
-
Doporučená:
ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6.
-
Doporučená:
Jason Tselentis. Typografie. Praha, 2014. ISBN 978-80-7391-807-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Studium pramenů
|
20
|
Prezentace (prací, projektů aj.)
|
30
|
Plnění průběžně zadávaných úkolů (včetně korespondenčních úkolů)
|
30
|
Celkem
|
85
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- znalost náležitostí vysokoškolské kvalifikační práce (VŠKP) a jejich částí,
- znalost základů typografie,
- schopnost používat prezentační program.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- schopnost vyhledat a správně zaznamenat literární prameny,
- dovednost používat textový editor, vč. jeho složitých funkcí.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIB25 - Seminární práce / referát |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
G3 - E-learning |
C5 - Statická a dynamická projekce/prezentace |
|
|
|
|