|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 99ONN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
99ONN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Aktivní účast na národní věd. konferenci
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Aktivní účast na národní vědecké konferenci
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět rozvíjí a prohlubuje celkový osobnostně odborný profil doktoranda/doktorandky prostřednictvím prezentace vlastního badatelského zadání a aktuálního stavu tvorby disertační práce studenta/studentky před odborným oborovým fórem prostřednictvím aktivní účasti na národní vědecké konferenci. Vystoupení na národní vědecké konferenci je chápáno jako nástroj odborné komunikace a spolupráce v oboru hudební teorie a pedagogika, který reflektuje problematiku metodologie oborového výzkumu v co nejširším kontextu historickém a současném, domácím a zahraničním a zrcadlí autorské kompetence doktoranda/doktorandky k prezentaci vlastního badatelského zadání před odborným fórem.
|
Požadavky na studenta
|
a) Forma: kombinovaná
b) Požadavky na studenta:
Student/studentka na základě opakovaných konzultací se školitelem odprezentuje formou aktivní účasti na oborové národní vědecké konferenci vlastní původní odborný příspěvek související tematicky s jeho disertačním zadáním. Tento musí mít charakter samostatné teoretické, metodologické nebo empirické studie reflektující stav vlastních bádání v kontextu zadaného disertačního tématu ve vědeckých oblastech hudební teorie, hudební pedagogika, pedagogika, muzikologie, případně kulturní dědictví.
Základním předpokladem pro absolvování předmětu je samostudium, řízené studium - student/ka hojně využívá osobních konzultací se školitelem, případně konzultanty.
Pro udělení zápočtu je určující doložení klauzurní práce, která je chápána jako soubor následujících dokumentů: oficiální program jednání národní vědecké konference s explicitním zařazením studenta/studentky do jednací sekce (včetně názvu odprezentovaného příspěvku), abstrakt odprezentovaného příspěvku přijatý organizátory akce, antologie abstraktů (byla-li organizátory akce zpracována), písemná verze odprezentovaného příspěvku včetně dokladového materiálu (příloh, pramenů a literatury) a cizojazyčného resumé. Takto zpracovaná klauzurní práce dokladuje celkový osobnostně odborný profil doktoranda/doktorandky prostřednictvím prezentace vlastního badatelského zadání a aktuálního stavu tvorby disertační práce studenta/studentky před odborným oborovým fórem prostřednictvím aktivní účasti na národní vědecké konferenci.
|
Obsah
|
1. Prezentace vlastního badatelského zadání a aktuálního stavu tvorby disertační práce studenta/studentky před odborným oborovým fórem prostřednictvím aktivní účasti na národní vědecké konferenci respektuje tyto principy:
- metodologicky přesné ukotvení výzkumného problému, hlavních a specifických výzkumných otázek (hypotéz),
- teoretické ukotvení a popis stavu řešené problematiky (v kontextech historických a současných, domácích a zahraničních),
- popis metodologie výzkumu,
- shrnutí a diskuse výsledků.
2. Prezentace vlastního badatelského zadání a aktuálního stavu tvorby disertační práce studenta/studentky před odborným oborovým fórem prostřednictvím aktivní účasti na národní vědecké konferenci vykazuje tyto znaky:
- původnost, novost a přínosnost pro obor (pro vědu či poznání vůbec) - výsledky vlastních bádání,
- logičnost, vyváženost a systémovost,
- vysoká profesní a oborová odbornost, mimo jiné v oblasti oborového výzkumu,
- jazyková správnost včetně termínů a adekvátní práce s termíny, cizími slovy a cizím jazykem,
- etika badatelské práce (práce s prameny a literaturou),
- organizace pramenů, příp. jiného důkazního materiálu,
- jednotnost a čistota formy i obsahu,
- lehkost a nadhled, dramaturgický spád a gradace, celkové myšlenkové vyústění prezentace.
3. Klauzurní práce - soubor následujících dokumentů:
- oficiální program jednání národní vědecké konference s explicitním zařazením studenta/studentky do jednací sekce (včetně názvu odprezentovaného příspěvku),
- abstrakt odprezentovaného příspěvku přijatý organizátory akce, antologie abstraktů (byla-li organizátory akce zpracována),
- písemná verze odprezentovaného příspěvku včetně dokladového materiálu (příloh, pramenů a literatury) a cizojazyčného resumé.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MEŠKO, Dušan a Dušan KATUŠČÁK. Akademická príručka. Martin: Osveta, 2005. ISBN 80-8063-200-6.
-
Základní:
SPISAR, Jan a Ludmila PEŘINOVÁ. English-Czech and Czech-English Music Dictionary with Illustrated Prologue: Anglicko-český a česko-anglický hudební slovník s ilustrovaným prologem. Ostrava: Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-318-0.
-
Základní:
ŠESTÁK, Zdeněk. Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0755-5.
-
Základní:
FLUME, Peter. Rétorika v praxi: staňte se přesvědčivým řečníkem. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2216-0.
-
Základní:
ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6.
-
Rozšiřující:
WALLWORK, Adrian. English for presentations at international conferences. Cham: Springer, 2016. ISBN 978-3-319-26328-1.
-
Rozšiřující:
FLOYD, Nancy A. Essentials of information processing. Homewood: Richard D. Irwin, 1991. ISBN 0-256-09131-5.
-
Rozšiřující:
CHALUPA, Bohumír. Mentální slovník: jak rozumíme slovům. Brno: Karel Kovařík Nakladatelství Littera, 2015. ISBN 978-80-85763-83-6.
-
Rozšiřující:
HIERHOLD, Emil. Rétorika a prezentace: jak s jistotou prezentovat a působivě přednášet, tipy a triky pro úspěšnou prezentaci, vizuální a verbální techniky, přesvědčovací a argumentační strategie, od flipchartu po PowerPoint. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0782-9.
-
Rozšiřující:
NÖLLKE, Claudia. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-9057-2.
-
Doporučená:
ROWE, Nicholas. Academic & scientific poster presentation: a modern comprehensive guide. Cham: Springer, 2017. ISBN 978-3-319-61280-5.
-
Doporučená:
HELCL, Zdeněk. Jak zvládnout 77 obtížných situací při prezentacích a přednáškách: osvědčené rady a příklady z praxe. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4770-5.
-
Doporučená:
KLAPETEK, Milan. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2652-6.
-
Doporučená:
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.
-
Doporučená:
ROSS, Raymond Samuel. Relating and interacting and introduction to interpersonal communication. Englewood Cliffs: Prentice-Hall, 1981. ISBN 0-13-771923-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- terminologie, klasifikací, principů, přístupů, teorií, modelů a metod hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu, včetně problematiky tvorby a prezentace odborných textů, které získal/a prostřednictvím problémových přednášek a upevnil(a) prostřednictvím opakovaných individuálních konzultací a dlouhodobé studijní přípravy na dílčí oborové zkoušky,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii současného hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii prezentace vlastního badatelského zadání před odborným fórem,
- související s definovaným obsahem učiva a stanovenou studijní literaturou.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- soběstačně tvořivě vědecky pracovat v oborovém kontextu hudební teorie a pedagogiky (včetně samostatného získávání a využívání odborných znalostí, dovedností a způsobilosti v cizím jazyce), což prokazuje aktivním vystoupením na národní vědecké konferenci (vlastní původní odborný příspěvek související tematicky s disertačním zadáním),
- autonomně bádat v rámci oboru a prezentovat originální výsledky své práce, nové pro vědu a poznání vůbec,
- se bezpečně orientovat v oblasti oborové metodologie a v prezentaci vlastního badatelského zadání,
- být připraven na funkci konzultační a hodnotitelskou v oblasti vlastního disertačního tématu a zadané studijní literatury,
- samostatně bádat v intencích definovaného obsahu učiva a stanovené studijní literatury.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IA2 - Klauzurní práce (prezentace práce nebo souboru prací odborného nebo uměleckého charakteru) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|