|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 99EOJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
99EOJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Zapojení do národního výzkumn. projektu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Zapojení do národního výzkumného projektu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
10
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět rozvíjí a prohlubuje celkový osobnostně odborný profil doktoranda/doktorandky prostřednictvím zapojení do národního výzkumného projektu a prezentací vlastního badatelského zadání a aktuálního stavu tvorby disertační práce studenta/studentky před odborným oborovým fórem prostřednictvím publikování minimálně jednoho rozsáhlého původního recenzovaného odborného textu. Tento je chápán jako nástroj odborné komunikace a spolupráce v oboru hudební teorie a pedagogika tím, že reflektuje problematiku metodologie oborového výzkumu v co nejširším kontextu historickém a současném, domácím a zahraničním (aktivní zapojení se do národního výzkumného projektu) a zrcadlí autorské kompetence k psaní (či spoluautorství) excelentního odborného textu a k prezentaci před odborným fórem.
|
Požadavky na studenta
|
Student(ka) se na základě kontinuálních konzultací s garantem předmětu, svým školitelem, případně konzultanty aktivně zapojí do národního výzkumného projektu realizovaném na pracovišti, příp. na pracovišti, na němž realizuje výzkumnou část svého disertačního projektu. V rámci řešení projektu odpublikuje (v autorství či ve spoluautorství) v domácím recenzovaném periodiku (případně v konferenčním sborníku či sborníku instituce atp.) - fyzickém či elektronickém - minimálně jeden rozsáhlý (minimálně deset normostran vlastního textu) původní odborný text v češtině, případně se podílí autorstvím či spoluautorstvím na kapitole v odborné monografii (v češtině). Tyto excelentní publikační výstupy mohou mít charakter samostatné teoretické, metodologické nebo empirické studie reflektující stav společných bádání v kontextu zadaného disertačního tématu ve vědeckých oblastech hudební teorie, hudební pedagogika, pedagogika, muzikologie, případně kulturní dědictví.
Základním předpokladem pro absolvování předmětu je samostudium, řízené studium - student/ka hojně využívá osobních konzultací s garantem předmětu, se školitelem, případně konzultanty. Pro udělení zápočtu je určující přijetí díla k tisku na základě proběhnuvšího (úspěšného) recenzního řízení, nikoliv jeho fyzické vydání.
|
Obsah
|
1. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - respektuje tyto principy:
- metodologicky přesné ukotvení výzkumného problému, hlavních a specifických výzkumných otázek (hypotéz),
- teoretické ukotvení a popis stavu řešené problematiky (v kontextech historických a současných, domácích a zahraničních),
- popis metodologie výzkumu,
- shrnutí a diskuse výsledků.
2. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - respektuje vžitou strukturu členění:
- Abstrakt (Abstract), včetně cizojazyčného překladu, příp. dvojjazyčné mutace klíčových slov;
- Úvod (Introduction) - uvedení do kontextu problematiky (v přiměřené a nutné hloubce a rozsahu);
- Materiál a metody (Material and Methods) - popis použitých pramenů a metod (oborově tedy Reference and Methods), včetně metod analýzy dat;
- Výsledky (Results) - jde nejen o sumarizaci výsledků, ale především o jejich stručné komentování;
- Závěr (Conclusion) - vyhodnocení a interpretace výsledků;
- Diskuze (Discussion) - zařazení výsledků do širšího oborového kontextu a rozprava o možném dalším směřování bádání v rámci tématu;
- Přílohy - dokladový materiál zjištěných dat s vizualizací;
- Použitá literatura (Literature) - uvedení všech použitých pramenů a literatury (v rámci oborového úzu je vhodné oba typy informačních zdrojů od sebe oddělit - Reference and Literature), včetně přiměřeného počtu relevantních autocitací.
3. Rozsáhlý excelentní recenzovaný článek (kapitola v monografii) - autorství či spoluautorství - vykazuje tyto znaky:
- původnost, novost a přínosnost pro obor (pro vědu či poznání vůbec) - výsledky vlastních bádání,
- logičnost, vyváženost a systémovost,
- vysoká profesní a oborová odbornost, mimo jiné v oblasti oborového výzkumu,
- odborný styl a jazyková správnost včetně termínů a adekvátní práce s termíny, cizími slovy a cizím jazykem,
- poznámkový aparát s funkcí vysvětlovací, doplňovací i citační,
- práce s prameny a literaturou - citace a citáty,
- organizace pramenů, příp. jiného důkazního materiálu (přílohy, příklady a jiná dokladující zobrazení v textu a především pak samostatná část Přílohy),
- jednotnost a čistota formy i obsahu,
- znalost reprografických pravidel, resp. dodržování formálního a obsahového zadání zadavatele,
- lehkost a nadhled, dramaturgický spád a gradace, celkové myšlenkové vyústění textu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
Základní:
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
-
Základní:
ROSENAU, Milton D. Řízení projektů: příprava a plánování, zahájení, výběr lidí a jejich řízení, kontrola a změny, vyhodnocení a ukončení. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-218-1.
-
Základní:
ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6.
-
Základní:
O'LEARY, Zina. The essential guide to doing your research project. Los Angeles: SAGE, 2017. ISBN 978-1-4739-5208-9.
-
Rozšiřující:
PHILLIPS, D. C. Encyclopedia of educational theory and philosophy. Los Angeles: SAGE reference, 2014. ISBN 978-1-4522-3089-4.
-
Rozšiřující:
NĚMEC, Vladimír. Projektový management. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0392-0.
-
Rozšiřující:
CRESWELL, John W. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Los Angeles: Sage, 2009. ISBN 978-1-4129-6557-6.
-
Rozšiřující:
MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC a Štefan ŠVEC (eds.). Slovník pedagogické metodologie. Praha: Paido, 2005. ISBN 80-7315-102-2.
-
Rozšiřující:
PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
-
Doporučená:
CRESWELL, John W. a Vicki L. PLANO CLARK. Designing and conducting mixed methods research. Thousand Oaks: Sage, 2007. ISBN 978-1-4129-2792-5.
-
Doporučená:
KATUŠČÁK, Dušan (et al.). Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-45-4.
-
Doporučená:
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management: systémový přístup k řízení projektů. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9473-5.
-
Doporučená:
NOVÝ, Ivan a Sylvia SCHROLL-MACHL. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-121-6.
-
Doporučená:
KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8163-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- terminologie, klasifikací, principů, přístupů, teorií, modelů a metod hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu, včetně problematiky tvorby a prezentace odborných textů, které získal/a prostřednictvím problémových přednášek a upevnil(a) prostřednictvím opakovaných individuálních konzultací a dlouhodobé studijní přípravy na dílčí oborové zkoušky,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii současného hudebněpedagogického a pedagogického výzkumu,
- spolehlivé orientace v teorii a metodologii tvorby (spoluautorství) oborového odborného textu v češtině,
- související s definovaným obsahem učiva a stanovenou studijní literaturou.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- soběstačně tvořivě vědecky pracovat v oborovém kontextu hudební teorie a pedagogiky (včetně samostatného získávání a využívání odborných znalostí, dovedností a způsobilosti), což prokazuje zapojením do národního výzkumného projektu a vytvořením vlastního (spoluautorství) rozsáhlého původního odborného textu (odpublikovaného v domácím recenzovaném periodiku či jako kapitoly v kolektivní monografii),
- autonomně bádat v rámci oboru a prezentovat originální výsledky své práce, nové pro vědu a poznání vůbec,
- se bezpečně orientovat v oblasti oborové metodologie a ve formulování a formátování odborného textu,
- být připraven na funkci konzultační a hodnotitelskou v oblasti vlastního disertačního tématu a zadané studijní literatury,
- samostatně bádat v intencích definovaného obsahu učiva a stanovené studijní literatury
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIB21 - Odborný článek / stať / studie |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
G2 - Samostudium, řízené studium |
|
|
|
|