|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 7PAX3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
7PAX3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Souvislá profesní praxe
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Souběžná pedagogická praxe
5
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
7 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KHV/7PAX1 a KHV/7PAX2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět Souvislá profesní praxe představuje završení oborové a didaktické přípravy posluchače pro vstup do školní praxe a kvalitní zvládnutí učitelské profese. Student se při realizaci praxe komplexně seznámí s výukou vlastního předmětu i s chodem školy a vytváří prostor pro další rozvíjení a posilování pedagogických kompetencí.
|
Požadavky na studenta
|
výkon souvislé profesní praxe ( dle harmonogramu - 20 hodin): písemně zpracované portfolio zahrnující přípravy na vyučování (včetně učiva, metodického rozboru); písemná sebereflexe/reflektivní deník
Materiály: budou distribuovány v rámci výuky, případně emailem. Studijní literatura k předmětu je v sylabu uvedena jako základní, rozšiřující a doplňující. Komunikace se studenty: bude probíhat emailem, případně v rámci konzultačních hodin.
|
Obsah
|
Výkon souvislé profesní praxe: Během souvislé praxe se student seznámí s chodem školy a zapojí se do něho, prostuduje základní kurikulární dokumenty a seznámí se s dalšími dostupnými materiály o dané škole a žácích. Absolvuje předepsaný počet náslechů a realizuje výuku v rozsahu 20 hodin, zpracuje dokumentaci související s praxí, v písemné (případně elektronické) podobě zpracuje přípravy do výuky a na závěr provede reflexi svého pedagogického působení. Na základě sebereflexe vymezí strategii svého dalšího vzdělávání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-092-1.
-
Základní:
HAVEL, Jiří a JANÍK, Tomáš. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: PdF MU, 2005. ISBN 80-210-3884-5.
-
Základní:
PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe: (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
Rozšiřující:
ŠVEC,V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
-
Rozšiřující:
ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové : Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-808-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
20
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Semestrální práce
|
60
|
Samostudium
|
60
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením Souvislé profesní praxe absolvuje výuku obecné didaktiky a oborové didaktiky, při realizaci praxe využije celou šíři znalostí a dovedností získaných při studiu aprobačního oboru a předmětů Průběžná profesní praxe 1 a 2. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost:
- při přípravě a realizaci výuky upevňuje a dále rozšiřuje dosud získané oborové, pedagogické a didaktické znalosti;
- utváří si komplexní představu o chodu školy, o nárocích kladených na pedagogy v procesu výuky i při dalších profesních aktivitách;
- seznamuje se detailně s kurikulárními dokumenty, zvláště se ŠVP dané školy, s učebnicemi a dalšími výukovými materiály, pomůckami, technikou apod.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže:
- posiluje dovednost připravit a realizovat výuku v souladu se vzdělávacími a výchovnými cíli a specifickými vzdělávacími potřebami žáků, posiluje dovednost didaktické transformace učiva;
- získává dovednost plánovat výuku v delším časovém horizontu, diagnostikovat výsledky výuky a využívat je k zefektivnění vlastní práce i procesu učení u jednotlivých žáků;
- je schopen pedagogické sebereflexe a vychází z ní při plánování cíleného samostudia vedoucího ke zkvalitnění pedagogické práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC12 - Výkon praxe v odborných zařízeních (školách, nemocnicích, odborných ústavech apod.) |
IIA5 - Portfolio |
IIB24 - Písemná sebereflexe / reflektivní deník |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
F1 - Pedagogická profesní praxe |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
|
|
|
|