|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 7PAX1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
7PAX1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Průběžná profesní praxe 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Průběžná pedagogická praxe
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
10 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KHV/7PAX2, KHV/7PAX3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Stěžejním cílem předmětu Průběžná profesní praxe 1 je vytvořit prostor pro posílení dosud získaných oborových, pedagogických, psychologických a didaktických znalostí a dovedností, pro jejich vzájemné propojení, obohacení, pro ověření rozsahu i kvality dosavadní přípravy k výkonu pedagogického povolání ve školní praxi.
Obsah předmětu zohledňuje také paralelní přípravu absolventa pro učitelství hudební výchovy na základních školách.
|
Požadavky na studenta
|
Výkon praxe; písemně zpracované přípravy na vyučování: komplexní metodický rozbor; písemně zpracované protokoly z praxe (hospitační záznamy): detailní analýza vyučovacích hodin; sebereflexe ústní
Materiály: budou distribuovány v rámci výuky, případně emailem. Studijní literatura k předmětu je v sylabu uvedena jako základní, rozšiřující a doplňující. Komunikace se studenty: bude probíhat emailem, případně v rámci konzultačních hodin.
|
Obsah
|
1. - 13. Výkon průběžné profesní praxe Studenti absolvují podle časového plánu průběžnou pedagogickou praxi ve stanovených středních školách (případně základních školách), absolvují náslechy a pedagogické mikrovýstupy, provádějí spolu s cvičným učitelem a oborovým didaktikem analýzu a hodnocení výuky a reflexi vlastních mikrovýstupů v oblasti hudební výchovy. Průběžně se seznamují s chodem školy a dalšími pracovními povinnostmi pedagoga.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.
-
Základní:
ŠVEC, Vlastimil. Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005. ISBN 80-7315-092-1.
-
Základní:
HAVEL, Jiří a JANÍK, Tomáš. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno: PdF MU, 2005. ISBN 80-210-3884-5.
-
Rozšiřující:
ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové : Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-808-7.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe: (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
10
|
Semestrální práce
|
10
|
Účast na výuce
|
26
|
Samostudium
|
15
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
Pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením Průběžné profesní praxe 1 absolvuje výuku obecné didaktiky a oborové didaktiky, při realizaci praxe využije celou šíři znalostí a dovedností získaných při studiu aprobačního oboru. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost:
- upevňuje a prohlubuje znalosti oboru, pedagogické i didaktické znalosti, vzájemně je propojuje;
- získává potřebné znalosti vztahující se ke každodennímu chodu školy, ke stěžejním vzdělávacím dokumentům, učebním pomůckám, učebnicích, používané technice aj.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dokáže:
- analyzovat a zhodnotit sledované vyučovací hodiny pomocí adekvátní didaktické terminologie;
- tvořit hospitační záznamy postihující fáze vyučovací hodiny, využívané metody a formy práce, vymezující aktivity žáků i pedagogů, s jejich pomocí zhodnotit výuku vzhledem ke stanoveným vzdělávacím cílům, zhodnotit zvolené výukové postupy, klima třídy a další faktory, které ovlivňují efektivitu výuky;
- reflektovat vlastní výukové aktivity a využívat sebehodnocení ke zkvalitnění pedagogické práce.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IIA1 - Zpráva / protokol z odborné / profesní praxe, exkurze |
IIA4 - Příprava na vyučování |
IC12 - Výkon praxe v odborných zařízeních (školách, nemocnicích, odborných ústavech apod.) |
IC17 - Sebereflexe ústní |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
F1 - Pedagogická profesní praxe |
A4 - Rozhovor (ve smyslu kladení otázek při fixaci a opakování učiva) |
B1 - Diskuse |
C1 - Pozorování předmětů/jevů/procesů |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
A1 - Přednáška |
|
|
|
|