|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 66HP1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
66HP1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Hudební praktikum 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
25 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Disciplina je zaměřená na budování hlasové techniky a pěveckého přednesu u studentů s metodickým návodem pro práci s dětským hlasem v předškolním věku. Disciplína rozvíjí dovednostní kompetence učitele v oblasti hlasové a pěvecké výchovy.
|
Požadavky na studenta
|
Účast ve výuce: 75 %; pěvecká prezentace na cvičeních; praktická zkouška: interpretace 3 připravených písní (zpaměti).
Samostudium materiálů kurzu předmětu v LMS Moodle.
Prezenční tutoriály, individuální konzultace s vyučujícím, elektronická konzultace prostřednictvím emailu, případně další formy komunikace sdělené na prvním tutoriálu. Studenti mají k dispozici e-learningovou oporu, která je dostupná na https://akreditacemoodle.osu.cz/.
Materiály: budou distribuovány v rámci výuky, případně emailem. Studijní literatura k předmětu je v sylabu uvedena jako základní, rozšiřující a doplňující. Komunikace se studenty: bude probíhat emailem, případně v rámci konzultačních hodin.
|
Obsah
|
1. Úvod do studia hlasové a pěvecké výchovy, pojetí discipliny, dílčí literatura domácí a zahraniční provenience.
2. Vstupní diagnostika pěveckých dovedností studentů.
3. Nácvik správného držení těla, základy dechové techniky.
4. Hlavový tón, práce s hlavovým tónem.
5. Dechová cvičení, artikulační cvičení, hlasová cvičení I.
6. Dechová cvičení, artikulační cvičení, hlasová cvičení II.
7. Zpěv vybraných českých jednohlasých lidových písní.
8. Jednohlasá umělá píseň.
9. Kánon a quodlibet.
10. Evropské jednohlasé písně.
11. Dvojhlasé písně.
12. Tříhlasé písně.
13. Shrnutí problematiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
K jednotlivým tématům /tematickým celkům jsou studijní materiály umístěny v stejnojmenném kurzu v LMS Moodle.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MAJTNER, J. Hlasová výchova. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1534-8.
-
Základní:
KOZELSKÁ, Inez. Hlasová výchova v učitelské přípravě. Ostrava: Ostravská univerzita, 2004. ISBN cnb000139176.
-
Základní:
TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat. 3. vyd.. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0648-4.
-
Základní:
FROSTOVÁ, JANA. Základy hlasové výchovy pro učitele. Brno: MU, 1995. ISBN 80-210-1229-3.
-
Základní:
FRYŠČÁK, Josef. Základy pěvecké techniky. Ostrava: Ostravská univerzita, 1995.
-
Rozšiřující:
MALURA, M. K otázkám přednesu a hudební interpretace. Ostrava: Ostravská univerzita, 1994.
-
Rozšiřující:
RANINEC, Jozef. Ľudský hlas a jeho kultivovanie. Bratislava: Univerzita Komenského, 1997. ISBN 978-80-86549-57-6.
-
Rozšiřující:
LACINA, Oldřich. Problémy zpěvního hlasu. Praha: Panton, 1977. ISBN cnb000460923.
-
Rozšiřující:
FROSTOVÁ, Jana. Voice Care Counselling for Teachers and Students. In: Music Education - Terra Cognita?. s. 77-83. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8443-8.
-
Rozšiřující:
MARTINSSENOVÁ, Franziska. Vzdělaný pěvec. Praha: KORA, 1994. ISBN 9788085644043.
-
Doporučená:
DANIEL, Ladislav. Metodika hudební výchovy. 3. vyd.. Ostrava: Montanex, 2010. ISBN 978-80-7225-329-6.
-
Doporučená:
MORÁVKOVÁ, Blanka. Metodika zpěvu. Brno: JAMU, 2008. ISBN 978-80-7460-042-5.
-
Doporučená:
SLÁDEK, Ferdinand. Náš poklad I. 270 národních písní. Praha: Supraphon, 1982. ISBN 978-80-244-4025-5.
-
Doporučená:
ČEŠKOVÁ, Olga. Pěvecká výchova. Praha: Akademie múzických umění, 2008. ISBN 978-80-7331-137-7.
-
Doporučená:
BAROVÁ, ANNA. Proč zpíváme. Brno: JAMU, 2005. ISBN 9788086928036.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zápočet
|
12
|
Samostudium
|
30
|
Celkem
|
42
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
12
|
Celkem
|
12
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
6
|
Celkem
|
6
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student prokáže znalost:
- principů hlasové a pěvecké výchovy;
- základů dechové techniky;
- principů správného držení těla, navození hlavového tónu a práce s ním;
- vybraných jednohlasých lidových a umělých písní;
- vybraných dvojhlasých písní;
- vybraných kánonů a quodlibetů;
- vybraných českých tříhlasých písní.
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student dovede:
- funkčně využít dechová, hlasová, artikulační cvičení v rámci hlasové a pěvecké výchovy;
- interpretovat stylově čistě vybranou jednohlasou lidovou a umělou píseň;
- interpretovat stylově čistě vybranou dvojhlasou píseň;
- interpretovat stylově čistě vybrané kánony a quodlibety;
- interpretovat stylově čistě vybranou tříhlasou píseň.
|
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
IC9 - Praktická zkouška (prezentace profesních dovedností pěveckých, instrumentálních, sbormistrovských, pracovně-technických, výtvarných apod.) |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
A3 - Reproduktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
B2 - Produktivní práce s textem/obrazem/výukovým zdrojem |
C2 - Demonstrace předmětů/jevů/procesů |
D5 - Nácvik a vytváření dovedností hudebních |
|
|
|
|