|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KHV / 3BPR1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KHV
/
3BPR1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sbormistrovská praxe 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 10
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KHV/3BPR2, KHV/33PR2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Disciplína je koncipována s ohledem na akcentaci samostatné, kreativní a invenční práce studentů, kteří získají základní poznatky z problematiky primární fáze zakládání sborového tělesa a jeho dalšího rozvoje, výběru sborové literatury, sborového managementu, vedení sborové agendy a dalších nezbytných poznatků souvisejících s organizační prací sborového tělesa. Součástí seminářů bude vzájemná fundovaná konfrontace sbormistrovských zkušeností studentů (z vlastních založených sborů). Důraz bude kladen na synchronní podoby sborového zpěvu a sborových těles v současné multikulturní společnosti, a to v evropském a světovém kontextu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet Seminární práce (5 stran), téma bude blíže specifikováno v seminářích videozáznam sbormistrovské práce studenta z dílčí sborové zkoušky (minimálně 30 minut) a jeho písemná analýza z hlediska hudebněmetodického, hudebněorganizačního, interpretačního.
100-51 bodů - započteno 50-0 bodů - nezapočteno
|
Obsah
|
1.Úvod do problematiky sbormistrovské praxe, detailizace požadavků k zápočtu. 2.Zakládání sborových těles, specifika práce se sborovým tělesem. 3.Výběr adekvátní sborové literatury s ohledem na konkrétní sborové těleso, sborové archivy, organizace koncertní činnosti, příprava na soutěže, festivaly a turné. 4.Sborový management I. 5.Sborový management II. 6.Problematika konkurzu ve sborovém tělese (pro potencionální sboristy, korepetitory a další instrumentalisty - kritéria, metodika, průběh). 7.Vnitřní sborová ekonomika, grantová činnost, možnosti financování činnosti sborového tělesa, druhy grantů, metodika tvorby grantů. 8.Vedení sborové agendy I. 9.Vedení sborové agendy II. 10.Vedení sborové agendy III. 11.-12. Spolupráce s dalšími pěveckými sbory dětskými, ženskými, mužskými, smíšenými, sborové soutěže v ČR a v zahraničí, sborové organizace, internetové zdroje, sborové festivaly v ČR a v zahraničí, metodické semináře, workshopy. 13. Kontrola požadavků pro udělení zápočtu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Příprava na zápočet
|
19
|
Konzultace s vyučujícím (včetně elektronické)
|
5
|
Domácí příprava na výuku
|
15
|
Samostudium
|
25
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
1. Student získává základní poznatky související s primární fází zakládání sborového tělěsa i s jeho dalším rozvojem. 2. Student rozvíjí schopnost orientace v potřebách sborového managementu a ostatních organizačních potřebách sborového tělesa. 3. Student fundovaně analyzuje vlastní sbormistrovské zkušenosti získané v samostatně založeném sboru. 4. Student komparuje vlastní organizační sbormistrovské zkušenosti se zkušenostmi ostatních členů studijní skupiny. 5. Student se spolehlivě orientuje v podobách sborového zpěvu a sborových těles v současné multikulturní společnosti. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbory děl duševního charakteru (korespondenční úkol, prezentace, výukový list, seminární práce) |
Slovní hodnocení |
Systematické pozorování studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody dovednostně-praktické |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Práce s uměleckým dílem |
Skupinová a kooperativní výuka |
|
|
|
|