|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KGE / NNMJT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KGE
/
NNMJT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Německy mluvící země jako literární téma
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Forma zakončení
|
Praktická
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je přiblížení kulturně-společenského a historického obrazu německy mluvících zemí na základě práce s vybranými literárními texty.
|
Požadavky na studenta
|
- docházka do semináře - výstup v semináři a následná diskuse k výstupu - příprava na práci v semináři - četba primární literatury
|
Obsah
|
1. Christoffel von Grimmelshausen: Der abenteuerliche Simplicissimus Teutsch. 2. Joseph von Eichendorff: Das Marmorbild. 3. Gottfried Keller: Zürcher Novellen. 4. Theodor Storm: Gedichte 5. Heinrich Heine: Deutschland. Ein Wintermärchen. 6. Alfred Döblin: Berlin Alexanderplatz. 7. Hermann Hesse: Wanderung 8. Uwe Johnson: Zwei Ansichten 9. Heinrich Böll: Haus ohne Hütter. 10. Max Frisch: Die Schweiz als Heimat. 11. Thomas Berhard: Der Keller 12. Ingeborg Bachmann: Jugend in einer österreichischen Stadt 13. Stefan Zweig: Sternstunden der Menschheit
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
BAUMANN, B./OBERLE, B. Deutsche Literatur in Epochen. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996.
-
Rozšiřující:
IHME-TUCHEL, B. Die DDR. Darmstadt: WBG, 2002.
-
Rozšiřující:
LEXIKONREDAKTION DES VERLAGS F. A. BROCKHAUS (Hg.): Der Brockhaus Politik : Ideen, Systeme und Prozesse. Leipzig : Brockhaus, 2008.
-
Doporučená:
MÜLLER, H. Dějiny Německa. Praha: LN, 1995. ISBN 80-7106-125-5.
-
Doporučená:
GLASER, H. Deutsche Kultur. Ein historischer Überblick von 1945 bis zur Gegenwart. Bonn: Ullstein tb, 2000.
-
Doporučená:
HONSZA, N./MECHTENBERG, T. (Hg.). Die Rezeption der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur nach der Wende 1989. Wroclaw: FRI, 1997.
-
Doporučená:
MÜLLER, H. Schlaglichter der deutschen Geschichte. Bonn: BPB, 2003.
-
Doporučená:
KOUŘIMSKÁ, M. u.a. Zur Geschichte und Kultur der deutschsprachigen Länder. Praha: Fraus, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
26
|
Studium sekundární literatury
|
10
|
Domácí příprava na výuku
|
24
|
Četba beletrie v cizím jazyce
|
30
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student bude schopen analyzovat a a interpretovat vybrané beletristické tituly, orientovat se v primární i sekundární literatuře a samostatně prezentovat výsledky své práce v referátu. Získá povědomí o vzájemných společenských, politických a historicko-kulturních souvislostech německy mluvících zemí. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžná analýza výkonů studenta |
Rozbor jazykového projevu studenta |
Zápočet |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
|
|
|
|